ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ BLOG ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΡΗΝΙΔΩΝ.ΕΔΩ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...

Σελίδες

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2015

Swing of change

3D Student Animated Film


Νέα Υόρκη του 1930. Ο Harry είναι ένας ρατσιστής κουρέας ο οποίος αλλάζει άποψη μετά την άφιξη μιας μαγικής τρομπέτας στο κουρείο του.

Στη βιτρίνα του μαγαζιού του γράφει: Whites Only - Μόνο λευκοί.


Σχολικό ημερολόγιο 2015-2016

… από την Kinderella!!!

Στην ιστοσελίδα της Kinderella εκτός από άλλα ενδιαφέροντα θέματα βρήκαμε ένα πολύ όμορφο σχολικό ημερολόγιο το οποίο μπορείτε να εκτυπώσετε, να πλαστικοποιήσετε και να το κρεμάσετε στην τάξη ή όπως αλλιώς θέλετε να το χρησιμοποιήσετε εσείς. 

Στο παρακάτω PDF αρχείο, θα βρείτε το ημερολόγιο του νέου σχολικού έτους 2015-2016, με σημειωμένες όλες τις αργίες και τις σημαντικότερες Παγκόσμιες Ημέρες. Κάθε μήνας είναι ανά σελίδα Α4 ώστε να έχετε χώρο και για μικρότερες σημειώσεις. 


















Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο από εδώ.

Ιδέες για δασκάλους...

…και όχι μόνο



Η Γαλήνη είναι απόφοιτος του Π.Τ.Δ.Ε. Αθήνας και από το Σεπτέμβριο του 2013 μοιράζεται στο ιστολόγιό της ιδέες για κατασκευές, δραστηριότητες, εποπτικό υλικό, την οργάνωση και τη διαχείριση της τάξης στο Δημοτικό Σχολείο.

Αξίζει να επισκεφθείτε το ιστολόγιό της όπου σίγουρα θα βρείτε πολλές ιδέες που θα σας βοηθήσουν να οργανώσετε την τάξη σας. Η δουλειά που έχει κάνει είναι απίστευτη!

Εμείς, λόγω των ημερών καθώς σε λίγες μέρες ανοίγουν τα σχολεία, "δανείστηκαμε" κάποιες ιδέες για την έναρξη της σχολικής χρονιάς!








Ενδεικτικά σας παρουσιάζουμε:









Επισκεφθείτε το ιστολόγιο της Γαλήνης και δείτε ακόμα πιο πολλά και ενδιαφέροντα θέματα και προτάσεις εδώ.






Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

Κατεβάστε δωρεάν 29 Λεξικά

24grammata.com





Οι συνεργάτες του 24grammata.com, εργάστηκαν μήνες για να σας παρουσιάσουν μια μοναδική συλλογή λεξικών της ελληνικής γλώσσας.

Το κατέβασμα δεν προαπαιτεί καμία εγγραφή, γίνεται εντελώς δωρεάν με ένα απλό κλικ.

Νέα Ελληνική

1.Ετυμολογικό λεξικό της ελληνικής γλώσσας εδώ
2. Λεξικό: συνώνυμα και συγγενικά εδώ
3. Λεξικό της ελληνικής ως ξένης γλώσσας εδώ

Αρχαία Ελληνική 

1.Λεξικό Αρχαίων Ελληνικών εδώ
2. Κατάλογος ανώμαλων ρημάτων και ονομάτων της Αττικής διαλέκτου (Λεξικό, 1902) εδώ
3. Λεξικό Ρημάτων Αρχαίας Ελληνικής εδώ


Για να δείτε και να κατεβάσετε τα υπόλοιπα λεξικά πατήστε εδώ


πηγή


Παρασκευή 14 Αυγούστου 2015

Animated Φιλόσοφοι

Ντοκιμαντέρ


Ο Σωκράτης, ο Πλάτων ή ο Νίτσε είναι μερικοί μόνο από τους φιλοσόφους που "αυτοσυστήνονται" από τις τηλεοράσεις μας μέσα από τη νέα επιμορφωτική και ψυχαγωγική σειρά ντοκιμαντέρ που φέρνει στη μικρή οθόνη η ΕΡΤ3, με τίτλο "Animated...Φιλόσοφοι". Για πρώτη φορά η ιστορία της φιλοσοφίας αποτυπώνεται τηλεοπτικά μέσα από μια σύγχρονη και εναλλακτική παραγωγή, που συνδυάζει το animation με συνεντεύξεις καθηγητών Φιλοσοφίας.

Το κάθε επεισόδιο της σειράς, το σενάριο, τη σκηνοθεσία και την ιδέα της οποίας υπογράφει ο Γιώργος Χατζηβασιλείου, παρουσιάζει με τρόπο απλουστευμένο, προσιτό και χιουμοριστικό τις βασικές γραμμές από τη σκέψη ενός Φιλοσόφου-σταθμού για την ιστορία της δυτικής σκέψης.

Ποια ήταν τα ερωτήματα που απασχόλησαν τον φιλόσοφο; Ποιες οπτικές άνοιξε η σκέψη του; Σε ποια περίοδο έζησε; Πώς επηρεάζει πρακτικά τον σημερινό κόσμο ένας άνθρωπος που έζησε ίσως πριν από 2.000 χρόνια...; Είναι μερικά μόνο από τα ζητήματα που η εκπομπή αναδεικνύει.

Το animation, κατέχοντας τον μισό χρόνο του προγράμματος, βρίσκεται σε ένα διαρκή "διάλογο" με τα αποσπάσματα των συνεντεύξεων. Όσον αφορά στις συνεντεύξεις, η εκπομπή φιλοξενεί ορισμένους από τους κορυφαίους Έλληνες ειδήμονες (καθηγητές & διδάκτορες Φιλοσοφίας) πάνω στον εκάστοτε φιλόσοφο.


Επεισόδιο 1: Πυθαγόρας



Animated φιλόσοφοι Επ. 1 ~ Πυθαγόρας από KRASODAD


Επεισόδιο 2: Ηράκλειτος



Animated φιλόσοφοι Επ. 2 ~ Ηράκλειτος από KRASODAD


Το μάζεμα της ελιάς

Ένα εκπληκτικό φιλμ…για μια παράδοση αιώνων

Ένα υπέροχο οπτικό ταξίδι στους ελαιώνες της Κρήτης γεμάτο μνήμες, συγκίνηση και την ψυχή της Ελλάδας.

"The Olive Tree Will Always Be Here" δηλαδή  " η ελιά θα είναι πάντα εδώ" ο τίτλος του ολιγόλεπτου φιλμ.

Μια ταινία μικρού μήκους για τη σημασία της ελιάς για τους Έλληνες με αισθητική τελειότητα, δύναμη και ευαισθησία.

Μαγικές κινηματογραφικές εικόνες από μια φθινοπωρινή Κρήτη και από πρόσωπα βγαλμένα από μια άλλη εποχή.





Καλοκαιρινές κατασκευές για τα παιδιά...με τα παιδιά!

Φαντασία να έχεις…

Ψάξαμε και βρήκαμε για εσάς ιδέες και προτάσεις για να δημιουργήσετε μαζί με τα παιδιά σας (ή μαζί με τους μαθητές σας αν είστε εκπαιδευτικοί) κατασκευές με θέμα το καλοκαίρι!!!






Διάβασμα και καλοκαιρινές διακοπές!

Να ξεκουράζονται τα παιδιά από τα βιβλία το καλοκαίρι;


Κάθε καλοκαίρι η ίδια ερώτηση. Να ξεκουραστούν τα παιδιά μακριά από τα βιβλία και τις σκέψεις, ή να κουβαλήσουμε στις διακοπές, εκτός από τα μπρατσάκια, και βιβλία;
Επιμέλεια: Δήμητρα Μαυρίδου
Κι αν ναι, τι βιβλία; Βιβλία με ασκησούλες που θα τους θυμίζουν την ύλη που διδάχτηκαν στο σχολείο, ή λογοτεχνικά βιβλία που θα τα ταξιδέψουν μακριά;
Θέσαμε την παραπάνω ερώτηση σε 6 ανθρώπους από τον χώρο του βιβλίου, και ιδού τι μας απάντησαν:
«Το μεγαλύτερο στοίχημα που έχουν ν’ αντιμετωπίσουν ανέκαθεν οι άνθρωποι του βιβλίου είναι το μέλλον, δηλαδή τα παιδιά. Οι μικροί αναγνώστες είναι θετικοί δέκτες της αναγνωστικής εμπειρίας, αφού μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου ξεδιπλώνεται ο κόσμος των εικόνων και των λέξεων, των νοημάτων και της γνώσης. Είναι επίσης, το σημαντικότερο, οι αυριανοί αναγνώστες που θα στηρίξουν, ως αποδέκτες, την πνευματική δημιουργία και, επομένως, την εκδοτική παραγωγή.
Πέρα από το σχολικό εγχειρίδιο, το οποίο εξυπηρετεί τη μαθησιακή λειτουργία αποκλειστικά, το βιβλίο που πιάνουν στα χέρια τους τα παιδιά, κατά τη διάρκεια των διακοπών, έχει και πρέπει να έχει ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Εάν οι διακοπές συνεπάγονται την ανεμελιά και το παιχνίδι, το βιβλίο πρέπει να έχει παρόμοιο ρόλο, ως εναλλακτική δραστηριότητα στην καθημερινότητά τους. Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν τους καταλόγους παιδικού και εφηβικού βιβλίου, προτείνουν στα παιδιά τούς τίτλους που θεωρούν καταλληλότερους, αλλά και δίνουν στους μικρούς αναγνώστες την ευκαιρία να διαλέξουν τα βιβλία που τους συγκινούν, τους ανοίγουν νέους δρόμους στη σκέψη και τη φαντασία.
Τα παιδιά έχουν δείξει ότι αγαπούν το βιβλίο όταν τους προσφέρεται ως μέσο χαράς και διασκέδασης. Οι καλοκαιρινές διακοπές μπορούν να γίνουν ‘προθάλαμος’ για γόνιμο διάβασμα κατά τη σχολική χρονιά. Κι αυτό είναι μια ωραία πρόκληση που μπορεί εύκολα και ωφέλιμα να υλοποιηθεί!»
Κατρίν Βελισσάρη, διευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ)
«Καλοκαίρι! Ευκαιρία για διάβασμα! Ευκαιρία τώρα που μπαίνουν τα βιβλία του σχολείου στο συρτάρι, να κατεβούν από τα ράφια τα βιβλία που πραγματικά αρέσουν  στα παιδιά. Δεν έχει σημασία αν θα είναι λογοτεχνίας, γνώσεων ή δραστηριοτήτων, αρκεί ν’ αρέσουν στο παιδί. Η ανάγνωση βιβλίων το καλοκαίρι δεν μπορεί να είναι εξαναγκαστική. Ας βοηθήσουμε κάθε παιδί ν’ ανακαλύψει την απόλαυση της ανάγνωσης. Σίγουρα, κάθε παιδί θα βρει βιβλία που το ενδιαφέρουν. Κυκλοφορούν, άλλωστε, τόσα πολλά! Αρκεί να σεβαστούμε τις απόψεις κάθε παιδιού. Τα βιβλία ‘διακοπών’, όταν απλώς επαναλαμβάνουν μέσα από ασκήσεις την ύλη της τάξης που μόλις τέλειωσε, δεν προσφέρουν τίποτα. Υπάρχουν, όμως, βιβλία ‘διακοπών’ που βασίζονται στις γνώσεις του παιδιού και του προτείνουν πολλές δημιουργικές δραστηριότητες. Αυτά, αν θέλει το παιδί, μπορούν να του προσφέρουν δημιουργική απασχόληση και ψυχαγωγία. Επίσης, πολλά του δίνουν την ευκαιρία να πάρει μια γεύση, μέσω αποσπασμάτων, από λογοτεχνικά βιβλία τα οποία μπορεί ν’ αναζητήσει στα βιβλιοπωλεία για να τα διαβάσει ολόκληρα.
Αν, πράγματι, ένα παιδί χρειάζεται να κάνει επανάληψη και ασκήσεις στην ύλη που διδάχθηκε, θεωρώ πιο ‘έντιμο’ να γίνει λίγο πριν ανοίξει το σχολείο και να μην ταυτιστεί με το εξωσχολικό ανάγνωσμα. Καλή καλοκαιρινή ανάγνωση, λοιπόν, βιβλίων που θα μας χαρίσουν απόλαυση. Λίγες σταγόνες θάλασσα, κόκκοι άμμου, μια κόκκινη βούλα από καρπούζι ταιριάζουν στα λογοτεχνικά βιβλία και είναι αποδείξεις πως το μικρό μας είχε μαζί με τα παιχνίδια του το βιβλίο και στην παραλία! Γιατί το καλοκαίρι, παιχνίδι και βιβλίο είναι το ίδιο!»
Βαγγέλης Ηλιόπουλος, εκπαιδευτικός, συγγραφέας, πρόεδρος του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου
«Ένα από τα δεινά των εκδοτικών κατηγοριοποιήσεών μας είναι το χάσμα μεταξύ διδακτικών και ψυχαγωγικών βιβλίων για παιδιά. Πόσο πιο γόνιμο θα ήταν αν, όχι μόνο στις διακοπές, αλλά και στο σχολείο, η διαδικασία της μάθησης μπολιαζόταν με χιούμορ, περιπέτεια και φαντασία. Ένα πρόσφατο παράδειγμα, που αποδεικνύει περίτρανα ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό, είναι η έκρηξη του ενδιαφέροντος για την εκμάθηση της λατινικής γλώσσας από παιδιά στις αγγλοσαξονικές χώρες, με αφορμή ένα εικονογραφημένο βιβλίο της Barbara Bell, με ήρωα τον Minimus, έναν ποντικό που ζει σε μια ποντικότρυπα στο τείχος του Αδριανού, και κάθε τόσο, καταδιωκόμενος από λεγεωνάριους, αρπάζει λιχουδιές από ρωμαϊκά συμπόσια.
Πρόκειται για εισαγωγή στη γραμματική της λατινικής γλώσσας, τα παιδιά όμως την απολαμβάνουν σαν διασκεδαστική περιπέτεια.  Όπως γράφει η εφημερίδα Guardian: ‘Ο τρόπος που μαθαίναμε παλιότερα τα λατινικά μάς έκανε να τα μισούμε. Απεναντίας, ο αξιολάτρευτος Minimus καθιστά τα λατινικά απόλαυση’. Η μάθηση μέσα από τη διασκέδαση δεν είναι κάτι τόσο δύσκολο. Μια πολύ απλή άσκηση του τύπου: ένα κιλό πατάτες κάνει 2 ευρώ, πόσο κάνουν 20 κιλά πατάτες; εύκολα μπορεί να δοθεί με διαφορετικό τρόπο. Δηλαδή, ‘όταν ο Πινόκιο λέει ψέματα, η μύτη του μεγαλώνει δύο πόντους. Πόσο θα μεγαλώσει αν πει είκοσι ψέματα;’
Η άσκηση παραμένει ουσιαστικά η ίδια, αλλά ο τρόπος με τον οποίον εκφράζεται διεγείρει αποτελεσματικότερα το ενδιαφέρον του παιδιού. Έχουν γίνει αρκετές αξιέπαινες προσπάθειες γεφυρώματος αυτού του χάσματος. Ο ίδιος το έχω επιχειρήσει με τα βιβλία μου για το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανόπαιδων της Θράκης, όπως και στη σειρά ‘Διακοπές με τον Ευγένιο στο νησί των πυροτεχνημάτων’. Στα βιβλία αυτά προσπαθώ να μεταδώσω έννοιες της γραμματικής και της αριθμητικής, δημιουργώντας διάφορους κωμικούς χαρακτήρες, όπως ο δεκανέας Παραδέκας (για την εκμάθηση των δεκαδικών αριθμών), ο εμβαδόν Κιχώτης (για την εκμάθηση κανόνων της γεωμετρίας). Υπάρχουν, όμως, τεράστια περιθώρια βελτίωσης του τρόπου μετάδοσης γνώσεων με διασκεδαστικό τρόπο».
Ευγένιος Τριβιζάς, συγγραφέας, καθηγητής εγκληματολογίας

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

Εικονικές περιηγήσεις


…όταν η τεχνολογία μάς βοηθάει να βρεθούμε εντός και εκτός Ελλάδας από την άνεση του σπιτιού μας!




Το ταξίδι μας ξεκινάει:

Εικονική περιήγηση στην Αρχαία Ολυμπία  [α]  και [β]  και [γ]


πηγή

Dyslexia at home

Συμβουλευτική για γονείς και εκπαιδευτικούς

Η κ. Άσπα Μητρακάκη είναι ειδική παιδαγωγός για παιδιά με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες. Στο blog που έχει δημιουργήσει μπορείτε να βρείτε συμβουλές για το πώς να βοηθήσετε ένα παιδί με δυσλεξία ή άλλου είδους μαθησιακή δυσκολία.

Εμείς από το blog της κ. Άσπας Μητρακάκη "δανειζόμαστε" 10 tips που μπορούν να βοηθήσουν τους μικρούς μαθητές:




1. Το μπράβο δίνει δύναμη, η κριτική σκοτώνει
Το Δυσλεξικό παιδί χρειάζεται αυτοπεποίθηση για να μάθει και να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του. Επειδή έχουν βιώσει την αποτυχία, βαθιά μέσα τους πιστεύουν ότι δεν είναι ικανά για να μάθουν. Οπότε: εγκαταστήστε τη χαμένη του αυτοπεποίθηση, δώστε την ευκαιρία να πετύχει, επαινέστε τις μικρές του επιτυχίες.

2. Μη ζητάτε απο το Δυσλεξικό παιδί να διαβάζει φωναχτά
Τα αναγνωστικά του λάθη το κάνουν να ντρέπεται.

3. Μη τιμωρείτε το δυσλεξικό παιδί επειδή ξεχνάει πράγματα 
Ενισχύστε θετικές στρατηγικές για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα όπως να έχει ένα μέρος για να βάζει τα πράγματα του.

4. Μην αποκαλείτε ένα δυσλεξικό τεμπέλη
Οι δυσλεξικοί χρειάζεται να δουλεύουν πιο σκληρά για να παράγουν μικρότερο αποτέλεσμα. Δυσκολεύονται να παραμείνουν συγκεντρωμένοι όσο διαβάζουν, γράφουν ή ακούνε.

5. Να αναμένετε λιγότερη γραπτή εργασία
Οι δυσλεξικοί μαθητές ενώ μπορεί να είναι εξαιρετικοί στο προφορικό λόγο δυσκολεύονται να εκφράσουν τις ιδέες του στο γραπτό λόγο. Επιτρέψτε τους να έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεση τους για να διαβάσουν και να κατανοήσουν.

6. Γράψτε τις εργασίες που έχει για το σπίτι και κολλήστε τις στο βιβλίο του
Δείξτε του τα βήματα που πρέπει να γίνουν πχ. Πρώτον κάνε εκείνο, δεύτερον κάνε αυτό κτλ.

7. Μη περιμένετε να αντιγράψει με επιτυχία απο τον πίνακα ή απο βιβλίο
Δώστε μια φωτοτυπία. Προτείνετε να υπογραμμίσει με μαρκαδόρους τις περιοχές που είναι πιο σημαντικές και σχεδιάστε και εικόνες για να αποτυπώσετε τα πιο σημαντικά σημεία.

8. Δεχτείτε εργασίες που έχει κάνει στον υπολογιστή
Για πολλούς δυσλεξικούς είναι ιδιαίτερα δύσκολο το να γράφουν. Οι επεξεργαστές κειμένου κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη. Επιτρέψτε τους να χρησιμοποιήσουν τον αυτόματο διορθωτή κειμένου που θα τους βοηθήσει στη γραμματική και τη στίξη και θα δώσει σε εσάς την ευκαιρία να δείτε την ποιότητα του περιεχομένου.

9. Συζητήστε για μια δραστηριότητα ώστε να είστε σίγουροι ότι έγινε κατανοητή
Μετατρέψτε σε εικόνα ή συνδέστε τη με κάτι αστείο για να τη θυμούνται καλύτερα

10. Δώστε την ευκαιρία να απαντούν προφορικά
Οι δυσλεξικοί πολλές φορές μπορούν να αποδείξουν ότι κατάλαβαν, καλύτερα με μια προφορική απάντηση ενώ δυσκολεύονται να θέσουν τις ίδιες σκέψεις γραπτά. 


Οι οδηγίες αυτές είναι βασισμένες στις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι δυσλεξικοί μαθητές σε σχέση με τους συμμαθητές τους στις σχολικές δεξιότητες: της ανάγνωσης και της γραφής, της συγκέντρωσης, της οργάνωσης του χρόνου και της κατανόησης των γλωσσικών πληροφοριών.


Περισσότερο υλικό μπορείτε να βρείτε στο ιστολόγιο της κ. Άσπας Μητρακάκη, πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο: