ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ BLOG ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΡΗΝΙΔΩΝ.ΕΔΩ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...

Σελίδες

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

WWF: Η ώρα της γης!!!

Σάββατο 28 Μαρτίου 2015


Σβήνουμε όλοι τα φώτα το βράδυ του Σαββάτου από τις 20:30 έως τις 21: 30


Τι είναι η Ώρα της Γης;

Η μεγαλύτερη εκστρατεία ευαισθητοποίησης για το περιβάλλον στην ιστορία!

Πότε διοργανώνεται;

Tο τελευταίο Σάββατο του Μαρτίου κάθε χρόνο.

Γιατί;

Για να ενισχύσει το ενδιαφέρον μας για το περιβάλλον και να μας δείξει ότι μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας μπορούν να έχουν τεράστια αποτελέσματα προς όφελος του περιβάλλοντος και της ζωής μας.

Τι πρέπει κανείς να κάνει;

Απλά να σβήσει τα φώτα για μια ώρα, την Ώρα της Γης. Από κει και πέρα, κάθε χρονιά έχει τη δική της ξεχωριστή πρόκληση. Φέτος, το μήνυμα ήταν «Θα το κάνω, αν το κάνεις», προκαλώντας για «πράσινες» καλές πράξεις από τους φίλους μας, με αντάλλαγμα την πραγματοποίηση μιας δικής μας δέσμευσης.

Σε τι ωφελεί;

Η Ώρα της Γης είναι μια πολύ «ορατή» συμβολική δράση στην οποία εκατομμύρια πολίτες από όλο τον κόσμο μπορούν εύκολα να συμμετέχουν. Μέσα από μια γιορτή, στέλνουμε ένα ηχηρό μήνυμα στους πολιτικούς και τις κυβερνήσεις:
«Νοιάζομαι για τον πλανήτη μου!»
Φυσικά μια ώρα στο σκοτάδι δε δίνει λύση στην κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, το μήνυμα που στέλνουν εκατομμύρια άνθρωποι κλείνοντας μαζί τα φώτα, συμβάλλει στη διαμόρφωση του κατάλληλου πολιτικού κλίματος για την επίλυση των σοβαρότερων περιβαλλοντικών προβλημάτων του πλανήτη.

Γιατί να συμμετέχω;

Επειδή εμείς οι ίδιοι κρατάμε το μέλλον στα χέρια μας!
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μας χωρίζουν: φύλο, εθνικότητα, φυλή, πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις. Όμως, στον αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή, δεν έχουν σημασία τα σύνορα - είμαστε όλοι πολίτες του πλανήτη Γη!

Ιστορία της Ώρας της Γης

31 Μαρτίου 2007
Η 1η Ώρα της Γης διοργανώνεται στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας από το WWF Αυστραλίας, τη διαφημιστική εταιρία Leo Burnett και τον δήμο του Σίδνεϊ. Από τις 19:30 ως τις 20.30 μ.μ. σβήνουν τα φώτα τους 2,2 εκατομμύρια πολίτες και 2.100 επιχειρήσεις.
29 Μαρτίου 2008
Η Ώρα της Γης αποκτά διεθνή χαρακτήρα και ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο! 371 πόλεις σε περισσότερες από 35 χώρες συμμετέχουν για πρώτη φορά σε μια πρωτοφανή εκστρατεία. Υπολογίζεται ότι συμμετείχαν 50 εκατομμύρια πολίτες. Είναι μόνο η αρχή…
28 Μαρτίου 2009
Δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι σε περισσότερες από 4.000 πόλεις και κωμοπόλεις σε 88 χώρες σβήνουν τα φώτα τους για μια ώρα, δημιουργώντας μια «οπτική εντολή» για ανάληψη άμεσης δράσης ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Η Ελλάδα συμμετέχει επίσημα για πρώτη φορά και καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση σε συμμετοχές! Η εικόνα της συσκοτισμένης Ακρόπολης κάνει τον γύρο του κόσμου…
27 Μαρτίου 2010
Η Ώρα της Γης παίρνει πλέον τη μορφή παγκόσμιας έκκλησης για ένα βιώσιμο μέλλον. 128 χώρες και εκατοντάδες τοπόσημα και μνημεία από όλο τον κόσμο βυθίζονται στο σκοτάδι.
26 Μαρτίου 2011
Η Ώρα της Γης με νέο ρεκόρ συμμετοχής 135 χωρών είναι η πρώτη Ώρα της Γης που έχει στόχο να ξεπεράσει τον εαυτό της, ζητώντας από τους συμμετέχοντες να σκεφτούν τι άλλο μπορούν να κάνουν για την προστασία του πλανήτη πέρα από αυτή την ώρα.
31 Μαρτίου, 2012
Νέο ρεκόρ και αυτήν τη χρονιά! 6.950 πόλεις και κωμοπόλεις σε 152 χώρες συμμετέχουν στην Ώρα της Γης. 200.000 χρήστες του Youtube αποδέχονται προκλήσεις του «Θα το κάνω, αν το κάνεις».
23 Μαρτίου, 2013
Ελπιδοφόρα καινοτομία για αυτήν την χρονιά, η δέσμευση 59 δήμων να υλοποιήσουν οικολογικές πρωτοβουλίες μετά την Ώρα της Γης, αν οι δημότες δείξουν ενδιαφέρον με το να αποδεχτούν την πρόκλησή τους.

Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Μερική έκλειψη ηλίου, 20 Μαρτίου 2015

Σε ζωντανή μετάδοση…


Την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015 η Σελήνη θα περάσει ακριβώς ανάμεσα στη Γη και τον Ήλιο, προκαλώντας ένα φαινόμενο γνωστό ως έκλειψη Ηλίου.

Η έκλειψη θα είναι ορατή από την Αθήνα και ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά όπως εξηγείται πιο αναλυτικά στη συνέχεια, λόγω της θέσεώς μας στη Γη, μόνο ένα μέρος του Ηλιακού δίσκου θα καλυφθεί από τη Σελήνη και έτσι η έκλειψη θα είναι μερική.

Το φαινόμενο θα διαρκέσει από τις 10:39πμ έως τις 12:49μμ, με το μέγιστο της έκλειψης να συμβαίνει στις 11:43πμ οπότε και σχεδόν το 31% του Ηλιακού δίσκου θα καλύπτεται από τη Σελήνη.




Η παρατήρηση της Μερικής Έκλειψης Ηλίου θα πραγματοποιηθεί με ειδικό ηλιακό τηλεσκόπιο στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου Αστρονομίας, Αστροφυσικής Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στην Πεντέλη. Το φαινόμενο θα ξεκινήσει στις 10:39πμ και θα ολοκληρωθεί στις 12:49μμ.






Το υπουργείο Υγείας υπενθυμίζει ότι η παρατήρηση του φαινόμενου της έκλειψης ηλίου με γυμνά μάτια εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, καθώς η έκθεση σε υψηλά επίπεδα υπεριώδους ακτινοβολίας δύναται να προκαλέσει εγκαύματα στον αμφιβληστροειδή.


Επισημαίνει δε, ότι συχνά οι επιπτώσεις δε γίνονται άμεσα αισθητές, καθώς δεν προκαλείται αίσθημα πόνου ή άλλο ερέθισμα, μπορούν όμως να προκαλέσουν μόνιμη και μη αναστρέψιμη βλάβη.

Σύμφωνα με οδηγίες της Ελληνικής Εταιρείας Υαλοειδούς Αμφιβληστροειδούς, συνίσταται η αποφυγή έκθεσης των παιδιών στην παρατήρηση της μερικής έκλειψης ηλίου. Παράλληλα, επισημαίνεται ως ιδιαίτερα επικίνδυνη η παρατήρηση του φαινομένου μέσω φωτογραφικών μηχανών ή από κάμερες κινητών τηλεφώνων.


«Το φαινόμενο μπορεί να παρατηρηθεί μόνο με τη χρήση εγκεκριμένων και πιστοποιημένων φίλτρων, καθώς τόσο τα γυαλιά ηλίου και οι κάμερες όσο και άλλα αυτοσχέδια γυαλιά δεν προσφέρουν καμία προφύλαξη» , καταλήγει η ανακοίνωση του γενικού γραμματέα.

πηγή




Solar eclipse animate (2006-Mar-29).gif
Προσομοίωση της έκλειψης ηλίου
της 29ης Μαρτίου 2009
"Solar eclipse animate (2006-Mar-29)". Υπό την άδεια Attribution μέσω Wikimedia Commons.

Έκλειψη ηλίου ονομάζεται το φαινόμενο κατά το οποίο η Σελήνη παρεμβάλλεται ανάμεσα στον ήλιο και τη γη, με αποτέλεσμα ορισμένες περιοχές της γης να δέχονται λιγότερο φως από ό,τι συνήθως.  Μπορεί να είναι μερική ή ολική.

Κάθε έτος πραγματοποιούνται τουλάχιστον δύο εκλείψεις ηλίου, ενώ ο μέγιστος αριθμός εκλείψεων ηλίου που μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ένα έτος είναι πέντε.

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Εκπαιδευτική σειρά: "Το ταξίδι" - Ταξιδέψτε μαζί με τον Δημήτρη Κουτάντο

Ο πιο πολυταξιδεμένος δάσκαλος




Ο Δημήτρης Κουτάντος, δάσκαλος από την Κρήτη έχει ταξιδέψει σε περισσότερες από 120 χώρες του κόσμου. Γεννήθηκε σε ένα χωριό της Κρήτης, τον Αξό, από αγροτική οικογένεια με οκτώ παιδιά. Σπούδασε σε ελληνικό πανεπιστήμιο και πήρε υποτροφία για να κάνει μεταπτυχιακό στην Αγγλία. Έκτοτε τους περισσότερους μήνες του χρόνου τούς περνά ταξιδεύοντας.

Όλες τις εμπειρίες από τα ταξίδια του τις έχει συγκεντρώσει σε μια εκπαιδευτική σειρά που περιλαμβάνει ενσωματωμένα ντοκιμαντέρ, κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο τα οποία σε συνεργασία με την εκπαιδευτική πύλη eduportal είναι διαθέσιμα για κάθε ενδιαφερόμενο δωρεάν.


Ο ίδιος αναφέρει:

Η εκπαιδευτική, μη κερδοσκοπική σειρά «Το Ταξίδι» παρουσιάζει τα ανεξάρτητα ταξίδια μου σε 110+ χώρες σε Ανταρκτική, Αμερική, Αφρική, Ασία, Ωκεανία και Ευρώπη. Είναι μια βιωματική καταγραφή από τη διαμονή μου για δέκα έτη στο εξωτερικό για μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλία, ως αποσπασμένος εκπαιδευτικός στη Βραζιλία και συνολικά τα ταξίδια είκοσι ετών. Αφορά στην Οικολογία, στον Πολιτισμό και στην Εκπαίδευση στον κόσμο με συνεντεύξεις εκπαιδευτικών/ακαδημαϊκών και ενσωματωμένα ντοκιμαντέρ. Τα πολλαπλά εκπαιδευτικά μέσα (modes) κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, συνιστούν μια πολυτροπική (multimodal) εκπαιδευτική προσέγγιση. Σε συνεργασία με την εκπαιδευτική πύλη eduportal εδώ και ένα έτος έχουμε παρουσιάσει  78 χώρες με 140+ ενσωματωμένα ντοκιμαντέρ, διαθέσιμα δωρεάν στο σύνδεσμο: http://eduportal.gr/index.php/articles/culture?layout=default  Η σειρά συνεχίζεται με μια νέα ανάρτηση κάθε δεκαπέντε ημέρες.


Για τον πρώτο άξονα της σειράς επισκεφτήκαμε και προσπαθούμε να αναδείξουμε τα Φυσικά Μνημεία και τους Οικολογικούς Δρυμούς του πλανήτη μας, όπως είναι το σπάνιο περιβάλλον της Ανταρκτικής, οι καταρράχτες Foz de Iguazu στη Βραζιλία, ο Αμαζόνιος, τα φιόρδ της Χιλής, τα ενεργά ηφαίστεια στην Κεντρική Αμερική, τα οικολογικά εθνικά πάρκα της Αφρικής, το Σερενγκέτι, ο Κρατήρας Νγκορογκόρο, τα πάρκα Bwindi και Virrunga στα οποία κατοικούν οι τελευταίοι 880 Γορίλες των Βουνών, το Δέλτα Οκαβάνγκο, ο Νείλος, ο Ζαμβέζης, ο Μεκόνγκ, ο Δούναβης, οι ουρακοτάγκοι του Βόρνεο κτλ.  Η φύση αποτελεί τη ζωτική αναγκαιότητα αλλά και την ηθική συνείδηση όπως σημειώνει ο ποιητής: «Μια μέρα το παρελθόν μας θα μας αιφνιδιάσει με τη δύναμη της επικαιρότητάς του. Δε θα ‘χει αλλάξει εκείνο αλλά το μυαλό μας. Ένα ψήλωμα νοητό, που θα χρειαστεί να το ξανανεβούμε για να εκτιμήσουμε σωστά τις διαστάσεις των πραγμάτων γύρω μας… Τότε μόνον θα καθαρίσει το τοπίο, για να φανούν οι σταθερές που το συνέχουν. Οι άνθρωποι θα πάψουν να ‘ναι απλώς φορείς ηθών και εθίμων, και οι θάλασσες ανάμεσα στους άγριους βράχους θ’ αποκτήσουν την προέκταση την ηθική που θέλησε ο συγγραφέας, δοκιμάζοντας να συνθέσει τα φυσικά στοιχεία με τον τρόπο που θα το έκανε για ένα ιδεόγραμμα» (Ελύτης, Ο., 1995, Εν Λευκώ, Τέταρτη Έκδοση. Αθήνα: Ίκαρος, σελ. 62).
Δεύτερον, η σειρά επισκέπτεται πολιτισμικούς χώρους και μουσεία, Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτισμικής Κληρονομιάς προστατευόμενα από την ΟΥΝΕΣΚΟ, όπως είναι τα μνημεία και οι πολιτισμοί των Ίνκας, των Μάγια, των Αζτέκων, των Taino, των Mapuche, των Μαασάι, των Ζουλού, της Μεγάλης Ζιμπάμπουε, του Μάλι, της Αρχαίας Αιγύπτου, της Ινδίας, του Βουδισμού, του Ινδουισμού κτλ. Πολλά ήθη, έθιμα, αρχιτεκτονικές, τρόποι διαβίωσης αυτών των πολιτισμών «ζωντανεύουν» στους δρόμους στις λαϊκές παραδόσεις.
Τέλος ο τρίτος άξονας της βιωματικής σειράς αφορά στην Εκπαίδευση. Εκπαιδευτικοί από όλο τον κόσμο μοιράζονται μαζί μας τις απόψεις και τις εμπειρίες τους για ένα κόσμο ειρηνικότερο. Για την καταγραφή χρησιμοποιήσαμε ημι-δομημένες, μαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις. Ίσως η «συνάντηση», η «κατανόηση», η «αποδοχή», ο «σεβασμός», η «εκτίμηση», η «αξία» και τελικά η «αλλαγή» μέσα από τον άλλο να είναι η βαθύτερη εκπαιδευτική διάσταση του ταξιδιού, όπως σημειώνει και ο Levi-Strauss στο βιβλίο του «Θλιβεροί Τροπικοί» (1979): «Κάθε ταξίδι του αποκαλύπτει και μια πρωτόγνωρη όσο και συναρπαστική όψη του άλλου, της ετερότητας… ένα ταξίδι εγγράφεται ταυτόχρονα στο χώρο, στο χρόνο και στην κοινωνική ιεραρχία» (σελ. 70). Και συνεχίζει: «Γνωρίζοντας όμως αυτές τις (άλλες) κοινωνίες περισσότερο αποκτούμε ένα μέσο για να αποκολληθούμε από τη δική μας, όχι γιατί αυτή είναι η μόνη ή η απόλυτα κακή, αλλά γιατί είναι η μόνη από την οποία πρέπει να απελευθερωθούμε. Κι αυτό θα γίνει μόνο μέσα από τις άλλες» (σελ. 353). «Το να αποσπάσαι, αυτό είναι μια δυνατότητα ζωτικής σημασίας για τη ζωή…» (σελ. 375). Αυτή είναι και η δύναμη της εκπαίδευσης. «Η εκπαίδευση δεν μπορεί να επιδιορθώσει τη στέγη που στάζει, δεν μπορεί να εξαλείψει ένα διαζύγιο ή την απώλεια ενός γονέα, ή να απαλείψει µια ασθένεια και µια άσχημη κατάσταση υγείας… Μπορεί όμως να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε ώστε να δρούμε αποτελεσματικότερα» (Nixon, Martin, McKeown & Ranson, 1996: 118).





19ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός ΛΥΣΙΑΣ 2015

Υπό την αιγίδα του  Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.





Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε (αν δεν το γνωρίζετε ήδη), για τον "ΛΥΣΙΑ", τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό μέσω Internet(www.lysias.gr), ο οποίος οργανώνεται για 19η συνεχή χρονιά. Ο διαγωνισμός διεξάγεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα  (www.doukas.gr), τον OTE/Cosmote και τη Microsoft Hellas. Πραγματοποιείται σε δύο φάσεις, η αρχική φάση: 1 - 31 Μαρτίου 2015 και η τελική 25 Απριλίου 2015 (σχετικό βιντεάκι).




Ο ΛΥΣΙΑΣ είναι ένα εκπαιδευτικό διαδικτυακό παιχνίδι διπλής αναζήτησης. Μέσα από το παιδαγωγικό τρίπτυχο «ΑΝΑΖΗΤΩ-ΒΡΙΣΚΩ-ΕΠΙΛΥΩ/ΑΠΑΝΤΩ» μαθητές και μαθήτριες από Δ΄ Δημοτικού μέχρι και Γ΄Λυκείου επιλύουν θέματα που σχετίζονται με τις σχολικές γνώσεις αλλά και τα ενδιαφέροντά τους. Ψάχνουν τα 58 κρυμμένα αντικείμενα στους 7 κόσμους του, και αναζητούν την κατάλληλη απάντηση, στην αντίστοιχη ερώτηση γνώσης που κρύβει κάθε αντικείμενο.

Υπάρχει διαθέσιμη demo” έκδοση (η οποία δεν απαιτεί εγγραφή). Ο διαγωνισμός εκτός από ένα δημιουργικό παιχνίδι για οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο, έχει προταθεί και ως καλή πρακτική Πληροφορικής, για μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου

Mη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιοδήποτε επιπλέον σχετικό θέμα.
Σας ευχαριστούμε ιδιαιτέρως

Εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής
Γιάννης Κωτσάνης



Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Υιοθετήστε το σπιτικό fastfood!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΖΗΝ





Πολύ συχνά τα παιδιά σας, με την άδειά σας φυσικά, θα καλέσουν συνομήλικους στο σπίτι, είτε πρόκειται για τα μικρά παιδιά, που βρίσκουν ευκαιρία να «παίξουν και με άλλους», είτε για τους εφήβους, που «μαζεύονται» στο σπίτι ενός φίλου για να δουν μια ταινία. Πολλές φορές, μάλιστα οι καλεσμένοι καταλήγουν να διανυκτερεύσουν στο σπίτι σας! Γεννιέται, λοιπόν, αναπόφευκτα το ερώτημα στους οικοδεσπότες γονείς «Και τώρα, τι τρώνε;;;».
Αν και το να παραγγείλετε απ’ έξω αποτελεί την πιο εύκολη και γρήγορη λύση, σίγουρα δεν είναι η καλύτερη επιλογή. Τουλάχιστον, όσες φορές γνωρίζετε εκ των προτέρων για τους επισκέπτες και έχετε αρκετό χρόνο, μπορείτε να προετοιμαστείτε κατάλληλα, ώστε να τους προσφέρετε όλα τα αγαπημένα τους φαγητά «απ’ έξω» ή fast food σε σπιτική μορφή πολύ πιο θρεπτική! Αν και τα παιδιά σας μπορεί να αντιδράσουν σε αυτή την προσπάθεια, ιδιαιτέρως όταν πρόκειται για εφήβους, εάν ετοιμάσετε κάτι που θα είναι εξίσου ελκυστικό για αυτά, το πιο πιθανό είναι πως δε θα αρνηθούν να το δοκιμάσουν και την επόμενη φορά να το ξαναζητήσουν! Πάρτε, λοιπόν, μερικές τέτοιες ιδέες και πειραματιστείτε!

Σπιτικά σουβλάκια με πίτα
Εάν τα φτιάξετε στο σπίτι θα μπορέσετε να αποφύγετε το κρέας σε μορφή γύρου, που είναι ιδιαιτέρως λιπαρό, αλλά και τα αμφιβόλου ποιότητας σπορέλαια που συνήθως χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τους. Επιπλέον, θα μπορείτε μόνοι σας να επιλέξετε το κρέας που θα περιέχουν αλλά και τα λαχανικά, οπότε το αποτέλεσμα θα είναι σίγουρα καλύτερης ποιότητας σε σχέση με το αντίστοιχο απ’ έξω.

Σπιτική Pizza
Οι περισσότερες πίτσες που αγοράζουμε απ’ έξω περιέχουν μεγάλες ποσότητες τυριών υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος και πολλά αλλαντικά, οπότε έχουν ιδιαιτέρως υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και κορεσμένο λίπος. Εάν όμως παρασκευάσετε εσείς, στο σπίτι, την πίτσα που επιθυμούν τα παιδιά σας θα είναι ασφαλώς μια πιο «ελαφριά» εκδοχή της αντίστοιχης που θα παραγγέλνατε. Διότι θα μπορείτε να ελέγξετε αφενός την ποιότητα των υλικών που θα χρησιμοποιήσετε, επιλέγοντας την ποιότητα της πρώτης ύλης ή αποφεύγοντας υλικά με πολύ λίπος, αφετέρου την ποσότητά τους, παραλείποντας ή βάζοντας λιγότερο από κάποια υλικά των οποίων η κατανάλωση συστήνεται να αποφεύγεται, όπως είναι τα αλλαντικά, ως γενική κατηγορία.

Σπιτικά Club sandwich
Ένα τυπικό club sandwich προσφέρει πάρα πολλές θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά που περιέχονται τόσο στο ίδιο το σάντουιτς όσο και στις τηγανητές πατάτες που συνήθως το συνοδεύουν. Παρόλα αυτά, είναι μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές για φαγητό απ’ έξω, ιδιαιτέρως για τους εφήβους. Μπορείτε εύκολα να το παρασκευάσετε στο σπίτι, κάνοντας κάποιες πιο θρεπτικές παραλλαγές του και επιλέγοντας μόνοι σας καλύτερες και πιο ποιοτικές πρώτες ύλες.
Σπιτικά Hamburger
Τα hamburger που παρασκευάζονται στο σπίτι περιέχουν κρέας καλύτερης ποιότητας, σάλτσα με λιγότερα ή καλύτερης ποιότητας λιπαρά, καθώς και σπιτικές πατάτες που παρασκευάζονται με καλύτερης ποιότητας λάδι. Συνεπώς, αποτελούν προτιμότερη επιλογή σε σχέση με τα αντίστοιχα που αγοράζετε απ’ έξω. Η διαδικασία παρασκευής τους δεν είναι ιδιαιτέρως χρονοβόρα και σίγουρα θα ευχαριστήσει τα παιδιά σας και τους φίλους τους!

Και μην ξεχνάτε…
Συνοδεύστε το γεύμα με νερό, σόδα ή light αναψυκτικό και αποφύγετε τα αναψυκτικά με ζάχαρη.


Πηγή: EYZHN

------------------------------------------------------------------------------------------

Προς δημοσιογράφους, ΜΜΕ:

Το EYZHN είναι ένα πρόγραμμα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με τo Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων. Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών, μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας.

Το πρόγραμμα Αξιολόγησης, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες δράσεις του ΕΥΖΗΝ, διενεργείται στα σχολεία με την ευγενική χορηγία της ΟΠΑΠ Α.Ε. Οι υπόλοιπες δράσεις του προγράμματος χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και τη Nestlé Ελλάς.

Πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ
Ιστότοπος: http://eyzin.minedu.gov.gr/


Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός;

Παρουσίαση


Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεταφερθείτε στην παρουσίαση. 



Σχολικός εκφοβισμός - Φύλλα εργασίας

Ιδέες και άλλα…






Ορισμένα ενδεικτικά φύλλα εργασίας και παρουσιάσεις για την εφαρμογή ενός πρωτογενούς προληπτικού προγράμματος κατά του εκφοβισμού από την ιστοσελίδα Περί...εκπαιδεύσεως ο λόγος!













Ποιος είναι ο ρόλος σου στο σχολείο;


Σχολικός εκφοβισμός

     Είσαι ο θύτης, το θύμα ή ο τρίτος παρατηρητής  που μένεις απαθής;







Βιβλία για παιδιά και νέους ενάντια στη σχολική βία και στον εκφοβισμό

Από την IBBYInternational Board on Books for Young People






Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

Η εποχική γρίπη είναι εδώ (ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ.)


Επιδημιολογία και πρόληψη


Λόγω  έξαρσης της εποχικής γρίπης η οποία αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τέλος Μαρτίου περίπου και ύστερα από σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας με ημερομηνία 23/01/2015, η οποία διαβιβάστηκε από το Υπουργείο   Πολιτισμού,  Παιδείας  και   Θρησκευμάτων στις Δ/νσεις  Εκπ/σης την 20/02/2015, και από αυτές στα σχολεία την 26/02/2015, σας ενημερώνουμε για τα μέτρα πρόληψης κατά της εποχικής γρίπης (διαθέσιμα και στην ιστοσελίδα του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ.   www.keelpno.gr)




Η γρίπη είναι οξεία νόσος του αναπνευστικού συστήματος που προκαλείται από τους ιούς της γρίπης και μεταδίδεται πολύ εύκολα από το ένα άτομο στο άλλο. Μπορεί να προκαλέσει από ήπια έως και πολύ σοβαρή νόσηση. Οι περισσότεροι υγιείς άνθρωποι ξεπερνούν τη γρίπη χωρίς να παρουσιάσουν επιπλοκές, ορισμένοι όμως, όπως άτομα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για σοβαρές επιπλοκές από τη γρίπη. Στην Ελλάδα εποχικές εξάρσεις γρίπης εμφανίζονται  κατά τους χειμερινούς μήνες (από τον Οκτώβριο έως τον Απρίλιο). 


Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να προστατευθεί κανείς από τη γρίπη είναι ο έγκαιρος εμβολιασμός, ο οποίος συστήνεται να γίνεται κατά τους μήνες Οκτώβριο – Νοέμβριο, κάθε χρόνο, αλλά μπορεί να συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου γρίπης.




Με βάση τα δεδομένα των τελευταίων περιόδων εποχικής γρίπης στη χώρα μας, φαίνεται ότι η επιδημιολογία του νοσήματος, μετά την πανδημία του 2009,  έχει πλέον αποκτήσει τα χαρακτηριστικά της συνήθους εποχικής έξαρσης, και ειδικότερα:
α) το επιδημικό κύμα συμβαίνει μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου,
β) η κορύφωση της δραστηριότητας συμβαίνει μεταξύ Φεβρουαρίου-Μαρτίου,
γ) κυκλοφορούν σε μεγαλύτερο ή μικρότερο ποσοστό όλα τα  στελέχη γρίπης [ Α(Η1Ν1)pdm09, Α(Η3Ν2) και Β],  
δ) τα σοβαρά κρούσματα γρίπης που χρειάζονται νοσηλεία σε Μ.Ε.Θ., οφείλονται ακόμα κατά κύριο λόγο στο πανδημικό στέλεχος Α(Η1Ν1)pdm09.

Όσον αφορά στη δραστηριότητα της γρίπης κατά την περίοδο 2014-2015, η εκτίμηση κινδύνου από το επιστημονικό προσωπικό του ΚΕΕΛΠΝΟ, με βάση τα πρώτα εργαστηριακά δεδομένα από τις μέχρι τώρα εξετάσεις και τις πληροφορίες από άλλες χώρες ΕΕ και τις ΗΠΑ, είναι ότι θα επικρατήσει το στέλεχος Α(Η3Ν2) και μάλιστα με στελέχη που έχουν μεταλλαχθεί σε σύγκριση με αυτά που περιέχονται στο εποχικό εμβόλιο. 
Οι περίοδοι εποχικής γρίπης με κυρίαρχο στέλεχος το Α(Η3Ν2) είναι κατά κανόνα σοβαρές, καθώς το στέλεχος αυτό προκαλεί σοβαρή νόσο κυρίως σε άτομα με υποκείμενο νοσήματα.  
Οι πληθυσμιακές ομάδες που χαρακτηρίζονται ως «υψηλού κινδύνου» αναφέρονται αναλυτικά στην εγκύκλιο για τον «Αντιγριπικό εμβολιασμό 2014-2015» που έχει εκδώσει το Υπουργείο Υγείας. 
Ο εμβολιασμός κατά της γρίπης συστήνεται να συνεχιστεί παρ' όλη την αναμενόμενη χαμηλότερη αποτελεσματικότητα του εμβολίου. Σημειώνεται ότι το εμβόλιο περιέχει δύο ακόμη στελέχη γρίπης, τα οποία εξακολουθούν να κυκλοφορούν.  
Το ΚΕΕΛΠΝΟ υπενθυμίζει ότι κατά την περίοδο αυξημένης κυκλοφορίας του ιού της γρίπης συστήνεται η έγκαιρη χορήγηση αντι-ιικών σε ασθενείς με σοβαρή συμπτωματολογία, κυρίως στα άτομα με παράγοντες κινδύνου για επιπλοκές από τη γρίπη, ανεξαρτήτως του ιστορικού εμβολιασμού, χωρίς να είναι αναγκαία η εργαστηριακή επιβεβαίωση της γρίπης. (Εγκύκλιος του ΥΥ_2015: "Δωρεάν αντιικά φάρμακα").