ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ BLOG ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΡΗΝΙΔΩΝ.ΕΔΩ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...

Σελίδες

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

ΓΕΩΔΥΝΑΜΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ - ΣΕΙΣΜΟΙ

Δείτε τη σεισμική δραστηριότητα στην Ελλάδα σε πραγματικό χρόνο


Κάποιες πληροφορίες από την ιστοσελίδα του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου:


Ιστορικά Στοιχεία

Το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, είναι ένα από τα πέντε Ινστιτούτα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, που αποτελεί Εθνικό Ερευνητικό Κέντρο και υπάγεται στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Το Γ.Ι. είναι ένα από τα παλαιότερα ερευνητικά ινστιτούτα στην Ελλάδα. Η Ελληνική πολιτεία αναγνώρισε από νωρίς το σεισμικό πρόβλημα της χώρας και ίδρυσε το 1893 το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, που από τότε λειτουργεί συνεχώς. Οι κεντρικές του εγκαταστάσεις ευρίσκονται στην Αθήνα, στον λόφο Νυμφών στο Θησείο.


Σκοπός Δραστηριότητες Γεωδυναμικού Ινστιτούτου

Βασική δραστηριότητα του Ινστιτούτου είναι η συνεχής καθ’όλο το 24ωρο παρακολούθηση της σεισμικότητας του Ελληνικού χώρου και η ενημέρωση της Πολιτείας και του κοινού.

Πρόσφατα με νομοθετική ρύθμιση στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο συστάθηκε τo «Εθνικό Κέντρο Προειδοποίησης για θαλάσσια σεισμικά κύματα, (tsunamis)» με σκοπό την ενημέρωση και την αντιμετώπιση του κινδύνου από αυτά τα θαλάσσια κύματα.

Σκοπός του Γ.Ι. είναι η μελέτη και η ανάπτυξη της έρευνας στη σεισμολογία, στη φυσική του εσωτερικού της Γης, στη γεωφυσική, στην τεκτονική των πλακών, στην ηφαιστειολογία, τη γεωθερμία τη σεισμοτεκτονική, την Τεχνική Σεισμολογία, και τα θαλάσσια σεισμικά κύματα, η συλλογή και επεξεργασία διαφόρων σεισμολογικών-γεωφυσικών παραμέτρων, η εκπόνηση έρευνας και η συμμετοχή του σε ερευνητικά προγράμματα και σχετικές μελέτες, καθώς και η παροχή εκπαίδευσης και υπηρεσιών προς τρίτους.



Περιηγηθείτε στην Ιστοσελίδα του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου όπου μπορείτε να βρείτε πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τους σεισμούς  που μπορούν να φανούν χρήσιμες και για το μάθημα της Γεωγραφίας.




*Τα δεδομένα αναφέρονται σε ώρα GMT (Greenwich).
Στο θερινό ωράριο θα προσθέτετε +3 ώρες, ενώ στο χειμερινό θα προσθέτετε +2 ώρες από την αναγραφόμενη ώρα.


Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

Ένα τραγούδι για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Αληθινό...!!!





Ο πόλεμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού

Επειδή δε συμβαίνει εδώ, δε σημαίνει ότι δε συμβαίνει


Ένα βίντεο το οποίο έχει, ήδη, γίνει viral, με γύρω στα 4 εκατομμύρια views σε μία μόνο μέρα από την κυκλοφορία του στο YouTube, έρχεται στο πιο κατάλληλο σημείο, για να θυμίσει σε όλους, ότι τα μεγαλύτερα θύματα της παράνοιας του πολέμου είναι οι αθώοι. Και τι πιο αθώο από τα παιδιά;
Πρόκειται για το τελευταίο δημιούργημα του οργανισμού Save the Children (Σώστε τα Παιδιά), ο οποίος παλεύει για τα δικαιώματα των παιδιών σε ολόκληρο τον πλανήτη. Στο βίντεο, διάρκειας μόλις ενάμιση λεπτού, πρωταγωνιστεί ένα μικρό κοριτσάκι. Ένα αγγελούδι γύρω στα 9.
Από την ανεμελιά και την αθωότητα της παιδικής ηλικίας, η πρωταγωνίστρια καταλήγει να βλέπει τη ζωή της να γίνεται κομμάτια, να καταρρέει γύρω της, από τη μια στιγμή στην άλλη. Μαζί της, μέσα από τα γλυκά της μάτια, βιώνει και ο θεατής όσα προκαλεί ο πόλεμος στα παιδιά.
Ζει κάπου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σε ένα από τα τελευταία μέρη που θα περίμενε κανείς να συμβεί κάτι παρόμοιο με όσα διαδραματίζονται στο βίντεο. Η παρατήρηση στο τέλος του κλιπ χτυπά σαν γροθιά στο στομάχι: “Μόνο και μόνο επειδή δεν συμβαίνει εδώ, δεν σημαίνει ότι δεν συμβαίνει”. 

Πόσο αλήθεια. Και πόσο κρίμα να χρειάζονται τέτοιες κινήσεις για να θυμόμαστε, για να μην αδιαφορούμε, για να μάθουμε να βλέπουμε λίγο πιο ανθρώπινα. 
Με το βίντεο, ο οργανισμός Save the Children καλεί όλους να βοηθήσουμε τα παιδιά στη Συρία. Εκεί όπου 11 χιλιάδες ψυχούλες χάθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια που η χώρα ρημάζεται από εμφύλιες διαμάχες, σύμφωνα με τη σελίδα του οργανισμού. 
Και να ήταν μόνο η Συρία; Παντού στον κόσμο, εκατομμύρια παιδιά, το παρόν και το μέλλον μας, αναγκάζονται να ζουν τρομοκρατημένα. Δεκάδες χιλιάδες πεθαίνουν χωρίς, καλά καλά, να αντιλαμβάνονται γιατί. Αυτά που επιβιώνουν, μεγαλώνουν απότομα. Πρόωρα. Σκοτώνουν τα ίδια το παιδί μέσα τους.
Ιράκ, Αφγανιστάν, Αίγυπτος, δεκάδες χώρες της Αφρικής, Γάζα, φαβέλες και καρτέλ ναρκωτικών στη Νότια και Κεντρική Αμερική. Γκέτο, καταυλισμοί προσφύγων, παραστρατιωτικές ομάδες που στρατολογούν παιδιά. Επόμενη στη λίστα η Ουκρανία; Πού θα μπει το τέλος; Πότε;

MIDWAY

Όταν τα σκουπίδια ταξιδεύουν στη θάλασσα…



Το Midway Atoll αποτελείται από τρία μικρά νησιά στην μέση του Βόρειου Ειρηνικού. Η κοντινότερη ακτή απέχει από τα νησιά πάνω από 3.000 χιλιόμετρα. Ανατολικά και δυτικά των νησιών υπάρχουν δύο ήπειροι από πλαστικό που επιπλέουν στον ωκεανό. Πρόκειται για δύο δίνες του κεντρικού βόρειου και δυτικού Ειρηνικού Ωκεανού. Η έκταση των κάθε μία από τις δίνες είναι περίπου όσο η έκταση της Γαλλίας αλλά το ακριβές μέγεθος δεν είναι γνωστό αφού ο εντοπισμός τους από δορυφόρο είναι αρκετά δύσκολος λόγο των πολύ μικρών κομματιών από πλαστικό. Η κηλίδα από σκουπίδια αποτελείται από ένα χαρακτηριστικά μεγάλο όγκο πλαστικών, χημικών αποβλήτων και άλλων σκουπιδιών, που έχουν παγιδευτεί από τα ρεύματα της θάλασσας 
στο συγκεκριμένο σημείο.

Αυτό που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια του νερού, είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από αυτό που είναι ορατό. Προσπαθώντας οι επιστήμονες να υπολογίσουν ένα μέσο όρο σκουπιδιών, βρήκαν ότι η περιοχή έχει 7 εκ. τόνους πλαστικού χωρίς να υπολογίζονται τα υπόλοιπα είδη σκουπιδιών.
Με όλα αυτά αντιλαμβανόμαστε  με τι τρέφονται τα ψάρια, οι χελώνες και τα πτηνά της περιοχής του Midway Atoll. Το ντοκιμαντέρ Midway δείχνει την καταστροφική μανία του πολιτισμού ενάντια στην μητέρα φύση. Τα νησιά της περιοχής που βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα των πλωτών σκουπιδότοπων πληρώνουν βαρύ τίμημα από την μόλυνση. Οι ακτές τους είναι θαμμένες από πλαστικό και τα πουλιά τρέφονται από αυτό με αποτέλεσμα τον αργό και επώδυνο θάνατό τους.

Το ντοκιμαντέρ σε αυτή την ιστοσελίδα (δυστυχώς χωρίς υπότιτλους): http://www.livestream.com/midway/share

πηγή


Δείτε το τρέιλερ:


Πειράματα φυσικής με υλικά καθημερινής χρήσης

Από τον κ. Παναγιώτη Κουμαρά, Αναπληρωτή Καθηγητή Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ.




(Πατήστε πάνω στο βιβλίο για να μεταφερθείτε στο περιεχόμενό του)

















Απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου του κ. Κουμαρά:

"Στις επόμενες σελίδες παρουσιάζονται πειράματα Φυσικής με υλικά καθημερινής χρήσης. Δεν αντιμετωπίζω τη χρησιμοποίηση υλικών καθημερινής χρήσης για την εκτέλεση πειραμάτων ως λύση ανάγκης, λόγω του χαμηλού κόστους και της εύκολης εύρεσής τους, αλλά αποτελεί επιλογή μου. Θεωρώ ότι πειράματα με υλικά καθημερινής χρήσης συμβάλλουν στη σύνδεση των διδασκόμενων στο σχολείο με την καθημερινή ζωή και στη δημιουργία θετικής στάσης στους μαθητές προς το μάθημα της Φυσικής. Τα πειράματα που περιγράφονται, έχουν για σειρά ετών παρουσιαστεί, είτε ως πειράματα επίδειξης είτε ως πειράματα που έγιναν από τους μετέχοντες, σε σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας. Επίσης διδάχθηκαν τόσο στο πλαίσιο μαθημάτων μου στους φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ., όσο και στο πλαίσιο του προγράμματος για την Ακαδημαϊκή και Επαγγελματική Αναβάθμιση των Εκπαιδευτικών της Α'θμιας εκπαίδευσης.
[.....]
Τα πειράματα που ακολουθούν, δεν είναι ποσοτικά, δηλαδή πειράματα για τη μέτρηση της τιμής των σταθερών ή την απόδειξη φυσικών νόμων, αλλά ποιοτικά, αφού ο στόχος τους έχουν την επίγνωση των φαινομένων. Ο χαρακτήρας αυτός οδηγεί στο να είναι πειράματα που "πετυχαίνουν". 
Τέλος, έχει περιληφθεί και μια ομάδα τα οποία έχουν σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο την επιστημονική γνώση, όπως συνήθως γίνεται, αλλά και τη γνώση του μαθητή (γνωστή στη διδακτική ως "ιδέες μαθητών"). Αυτά έχουν στόχο τη δημιουργία δυσαρέσκειας στο μαθητή με την αρχική γνώση, όταν βέβαια αυτή είναι διαφορετική από την επιθυμητή. 
Ο παράγοντας αυτός έχει οδηγήσει σε πειράματα που μόνο με επιστημονικά κριτήρια ή δεν θα σχεδιάζονταν ή μπορεί και να θεωρούνταν λανθασμένα. Έτσι, πχ η κατά σειρά σύνδεση βολτομέτρου σε κύκλωμα μπαταρίας λάμπας είναι λανθασμένη με κριτήρια Φυσικής, με κριτήρια όμως διδακτικής προτείνεται ως πείραμα για να δειχτεί ότι η τάση δεν είναι ιδιότητα του ρεύματος ("δύναμη του ρεύματος") όπως νομίζουν οι μαθητές.

Τα πειράματα που περιγράφονται στη συνέχεια είναι γραμμένα με την πρόθεση να δώσουν ιδέες στους εκπαιδευτικούς για πειράματα σε διάφορα κεφάλαια της Φυσικής. Δεν είναι γραμμένα με τη λογική να φωτοτυπηθούν και να δοθούν ως φύλλα εργασίας στους μαθητές. 
Αν ο διδάσκων κρίνει ότι μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να κάνουν κάποιο ή κάποια από αυτά τα πειράματα  στην τάξη ή και στο σπίτι τους, τότε αυτός θα δώσει την ακριβή μορφή των φύλλων εργασίας. Πιθανώς θα χρειαστεί να ξαναγράψει τις οδηγίες πιο αναλυτικά με σχετικά σκίτσα ή και φωτογραφίες που βοηθάνε τους μαθητές να καταλάβουν καλύτερα τις οδηγίες που τους δίνονται, επίσης μπορεί να προσθέσει παραδείγματα από την καθημερινή ζωή των δικών του μαθητών κτλ.
[....]"