ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ BLOG ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΡΗΝΙΔΩΝ.ΕΔΩ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...

Σελίδες

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών...

Πόσο δίκαιο είναι το σύστημα της υποχρεωτικής ποσόστωσης των εκπαιδευτικών;


Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων εκπαιδευτικών αποτελείται από άριστα καταρτισμένους επιστήμονες και παιδαγωγούς, κατόχους μεταπτυχιακών και διδαδακτορικών τίτλων.
Το νέο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων και κατ' επέκτασιν των εκπαιδευτικών εφαρμόζει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ποσόστωση στους βαθμούς που μπορούν να βάλουν οι αξιολογητές σχολικοί σύμβουλοι και διευθυντές.
Διεκδικούμε το δικαίωμα στην Αριστεία.

Το παραμύθι της Σοφίας...

Πηνελόπη

από τη μαθήτρια της Ε΄ τάξης, Σοφία Γ.


    Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η Πηνελόπη που είχε μια μεγάλη αδερφή! Οι γονείς τους είχαν πεθάνει. Μια μέρα η Πηνελόπη έκανε μια ζωγραφιά. Ήταν η πιο όμορφη ζωγραφιά που είχε κάνει και έλεγε συνέχεια: " Μακάρι να μπορούσα να μπω μέσα". 
   Μια νύχτα που πήγε να ξαπλώσει στο κρεβάτι της, η Πηνελόπη είδε κάτι να αστράφτει αλλά δεν έδωσε σημασία και κοιμήθηκε. Όταν ξύπνησε ήταν μέσα στη ζωγραφιά. Η Πηνελόπη ήταν χαρούμενη αλλά και λυπημένη. Τότε είδε ότι στην τσέπη της είχε ένα πινέλο που πάνω έγραφε: "ΘΥΜΗΣΟΥ ΜΕ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΜΕ".  Τότε σκέφτηκε να προχωρήσει λιγάκι. Ξαφνικά είδε κάτι ταμπέλες που πάνω τους έγραφαν:    


ΔΕΞΙΑ --> ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
ΑΡΙΣΤΕΡΑ --> ΚΟΚΚΙΝΟ

ΒΟΡΕΙΑ --> ΠΡΑΣΙΝΟ

ΝΟΤΙΑ --> ΓΑΛΑΖΙΟ



Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Η παρουσία του σχολείου μας στην ημερίδα του Κ.Π.Ε. Φιλίππων

Σχολική αυλή: Χώρος Αγωγής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης


Η παρουσία του σχολείου μας στην ημερίδα που οργάνωσε το Κ.Π.Ε. Φιλίππων σχετικά με την αναβάθμιση της σχολικής αυλής.


Την Τετάρτη  5 Φεβρουαρίου 2014, η ομάδα των εκπαιδευτικών του σχολείου μας που έχει αναλάβει την υλοποίηση για την αναβάθμιση της σχολικής αυλής ,παρερεύθηκε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας και  παρουσίασε  τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, τις ανάγκες που έχει το σχολείο,  το σχέδιο της νέας μας αυλής καθώς και τις προτάσεις μας  για τη βελτίωσή της.  Στην ημερίδα  παρίστατο εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης Καβάλας, ο προϊστάμενος της  Π/βάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, κ. Κουράκος Γεώργιος, εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας καθώς  επίσης και εκπαιδευτικοί άλλων σχολείων που συμμετείχαν  στο πρόγραμμα που οργάνωσε το  Κ.Π.Ε. Φιλίππων.









Η ανταπόκριση και η συμβολή του Δήμου Καβάλας, όπως αποδείχθηκε από τις μέχρι τώρα εργασίες που έχουν γίνει, ήταν άμεση και σημαντική γεγονός που μας χαροποίησε ιδιαίτερα. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως, τον κ. Κυριάκο Σταυρίδη, Αντιδήμαρχο Παιδείας, για το συνεχές ενδιαφέρον και την έντονη παρουσία του στο χώρο του σχολείου μας.
    Για άλλη μια φορά θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε και όλους τους γονείς που βοήθησαν μέχρι τώρα στις εργασίες για τη βελτίωση της αυλής μας και προσωπικώς τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και τα μέλη του,  κ. Θεοδόσιο Μυλωνίδη, κ. Αθανάσιο Σπυριδάκη και κ. Μιχάλη Μελεκίδη που στήριξαν από την πρώτη στιγμή την προσπάθειά μας και δίνουν δυναμικό παρόν κάθε φορά στις ανάγκες του σχολείου μας.

Δημιουργία αποκριάτικου παζλ σε 6 βήματα

Οδηγίες

1. Επιλέγουμε μια εικόνα της αρεσκείας μας και τη ζωγραφίζουμε.



2. Σχεδιάζουμε πάνω στη ζωγραφιά τετραγωνάκια διαστάσεων 3 Χ 3 εκατοστά.




3. Πλαστικοποιούμε τη ζωγραφιά μας. 
4. Φωτογραφίζουμε τη ζωγραφιά  πριν κόψουμε τα κομμάτια για να υπάρχει το αρχικό δείγμα. 
5. Κόβουμε όλα τα τετραγωνάκια. 





6. Ανάλογα το βαθμό δυσκολίας του παζλ και το επίπεδο των παιδιών ονοματίζουμε κάθε τετραγωνάκι ή κόβουμε το παζλ σε μεγαλύτερα ή μικρότερα κομμάτια.


Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Κατασκευή χαρταετού

Οδηγίες

Θα χρειαστούμε: 
3 ελαφρά πηχάκια από ξύλο, περίπου 80 εκατοστά το καθένα
χαρτί ή πολύ λεπτό νάιλον
γερό σπάγκο
λεπτό σύρμα
κολλητική ταινία
χρωματιστά χαρτιά για την ουρά 
Κατασκευή: 
Στα άκρα από κάθε πηχάκι κάνουμε δυο μικρές εγκοπές. 
Δένουμε γερά μεταξύ τους τα τρία πηχάκια από τη μέση με σπάγκο και αφήνουμε περίπου μισό μέτρο ακόμα να κρέμεται (επόμενο σχήμα).




Στην άκρη από το ένα πηχάκι στερεώνουμε γερά το σύρμα, και το περνάμε περιμετρικά γύρω από το σκελετό του χαρταετού, κάνοντας μια στροφή με το σύρμα σε κάθε πηχάκι , εκεί που έχουμε κάνει την εγκοπή. 
Φροντίζουμε όπως θα γυρίζουμε το σύρμα, οι αποστάσεις μεταξύ των άκρων από τα πηχάκια να διατηρούνται σταθερές, έτσι ώστε στο τέλος να έχουμε ένα κανονικό εξάγωνο. 
Ακουμπάμε το σκελετό πάνω στο χαρτί ή το πλαστικό, και το κόβουμε γύρω- γύρω του, αφήνοντας ένα περιθώριο 3-5 εκατοστών ( επόμενο σχήμα).




Σε αυτό το σημείο μπορούμε να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη και να διακοσμήσουμε την επιφάνεια του χαρτιού όπως μας αρέσει, έτσι ώστε να έχουμε έναν μοναδικό χαρταετό. Μπορούμε να κολλήσουμε διάφορα διακοσμητικά ή να ζωγραφίσουμε τη σημαία της αγαπημένης μας ομάδας, πρόσωπα, πεταλούδες, πουλιά και ζώα.
Κατόπιν ξαναβάζουμε το σκελετό πάνω στο χαρτί ή στο πλαστικό , γυρίζουμε τα περιθώρια προς τα μέσα και τα κολλούμε με κολλητική ταινία.
Σε δύο άκρα (β & γ) στερεώνουμε σπάγκο, για να δέσουμε στη μέση του την ουρά.  Προσέχουμε ώστε:  αβ = αγ = γδ = βδ. 
Η ουρά πρέπει να είναι 3 - 4 φορές μακρύτερη από το μήκος του αετού , έτσι ώστε να έχει σταθερότητα όταν πετάει (επόμενο σχήμα).





Την ουρά μπορούμε να την κατασκευάσουμε , από λωρίδες που θα έχουμε κόψει από εφημερίδες ή χρωματιστά χαρτιά μεγέθους 20 Χ 20 εκατοστά, τα οποία δένουμε στο σπάγκο σε απόσταση περίπου 15 - 20 εκατοστών το ένα από το άλλο. 
Στα αντίθετα άκρα από αυτά που δέσαμε την ουρά, (ε & ζ) , δένουμε τα ζύγια. Εδώ πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα.  Όλη η επιτυχία για το πέταγμα του αετού, βρίσκεται στα ζύγια του. Τα ζύγια είναι δυο κομμάτια σπάγκος, δεμένος στα άκρα ε και ζ, που το καθένα ενώνεται με το σπάγκο που αφήσαμε να κρέμεται από το κέντρο του χαρταετού. Τα ζύγια πρέπει να σχηματίζουν ένα ισοσκελές τρίγωνο. 
Στο σημείο της ένωσης δένουμε ένα γερό σπάγκο, την καλούμπα.
Βρίσκουμε ένα πλάτωμα μακριά από ηλεκτροφόρα σύρματα, γυρίζουμε το χαρταετό μας κόντρα στον άνεμο και .... ΑΜΟΛΑ ΚΑΛΟΥΜΠΑ !  

ΠΗΓΗ



Πώς να μιλήσω στο παιδί μου για τη διάσπαση προσοχής;

Το να ξεκινήσετε μια συζήτηση με το παιδί σας για να το ενημερώσετε ότι έχει  Διαταραχή Επικέντρωσης Προσοχής/Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)  δεν είναι πάντα εύκολο, αλλά είναι απαραίτητο τονίζει ο Φώτης Παπαναστασίου, ειδικός παιδαγωγός. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να κατανοήσουν, να δεχτούν και να συμμετάσχουν ενεργά στην παρέμβαση. Όσο πιο νωρίς ξεκινάει αυτή η συζήτηση, τόσο καλύτερα για το παιδί. Η ορολογία και το ύφος της γλώσσας που θα χρησιμοποιήσετε θα πρέπει να είναι ανάλογα της ηλικίας του παιδιού. Όσο το παιδί μεγαλώνει και αναπτύσσεται καλό θα είναι να συζητάτε για τη ΔΕΠΥ και να του λύνετε όλες τις απορίες που του γεννιούνται.


Ο κ. Παπαναστασίου μας προτείνει 8 τρόπους με τους οποίους μπορείτε να μιλήσετε με το παιδί σας για τη ΔΕΠΥ. 

1. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας νιώθει ότι το αγαπάτε και το αποδέχεστε. Δείξτε καθημερινά τα συναισθήματά σας και την αγάπη σας στο παιδί. Βοηθήστε το να καταλάβει πως η ΔΕΠΥ δεν σημαίνει χαμηλή νοημοσύνη και τονώστε του την αυτοεκτίμηση.

2. Επιλέξτε τον κατάλληλο χρόνο για συζήτηση. Φροντίστε τη στιγμή που επιλέγετε να συζητήσετε με το παιδί σας να μην τον απασχολεί κάτι άλλο και να μην κάνει κάποια άλλη δραστηριότητα. Θα πρέπει να είναι μια στιγμή που θα είναι αδύνατον να διακοπεί. Καλό θα είναι να του δώσετε και λίγο χρόνο στο τέλος για να μπορέσει να εκφράσει τις τυχόν απορίες του.

3. Κάντε τον να νιώσει ότι μπορεί να τα καταφέρει. Δώστε του παραδείγματα από ανθρώπους που έχουν ΔΕΠΥ και έχουν διαπρέψει στον τομέα τους, όπως ο Walt Disney ή ο Tommy Hilfigher. Πείστε τον πως η ΔΕΠΥ δεν μπορεί να του σταθεί εμπόδιο στα όνειρά του.

4. Γνωριστείτε με τη ΔΕΠΥ. Φέρτε το παιδί σε επαφή με οικογένειες που έχουν παιδιά με ΔΕΠΥ και έχουν εμπειρία πάνω στο θέμα. Συζητήστε μετά με το παιδί σας για κοινά χαρακτηριστικά και διαφορές.

5. Μην εστιάζετε στα αρνητικά. Βρείτε τα ταλέντα και τους τομείς που μπορεί να επιτύχει το παιδί σας. Σίγουρα υπάρχουν! Βοηθήστε το να τα ανακαλύψει. Υποστηρίξτε το και ενθαρρύνετε το προς την επιτυχία.

6.Μην αφήνετε το παιδί σας να πιστεύει πως για όλες τις αποτυχίες φταίει η ΔΕΠΥ. Εξηγήστε στο παιδί σας πού το δυσκολεύει η ΔΕΠΥ και πού όχι. Μην το αφήνετε για κάθε αποτυχία να χρησιμοποιεί ως δικαιολογία τη ΔΕΠΥ.

7. Μην αποθαρρύνεστε από την αδιαφορία. Είναι φυσικό στις πρώτες συζητήσεις το παιδί να μην μπορεί να αντιληφθεί πλήρως τα όσα συζητάτε, κυρίως αν είναι μικρής ηλικίας. Δώστε του το χρόνο να διαχειριστεί τα όσο του πείτε, αλλά μην εγκαταλείπετε. Να επιμένετε κι όταν βρίσκεται την κατάλληλη στιγμή να συζητάτε μαζί του για τη ΔΕΠΥ.

8. Συνεχής επικοινωνία και διάλογο. Μια συζήτηση είναι πάντα η αρχή. Προσπαθήστε να συζητάτε κατά καιρούς με το παιδί σας, χωρίς να αφήνετε μεγάλα χρονικά διαστήματα, για όλους τους τομείς της ζωής του που επηρεάζονται απ τη ΔΕΠΥ, όπως τους φίλους, το σχολείο, κ.τ.λ. Να είστε πάντα έτοιμοι να δεχτείτε και να απαντήσετε οποιαδήποτε απορία του, όποια στιγμή κι αν τεθεί. 

πηγή

10 τρόποι για να μάθουν τα παιδιά να διαχειρίζονται το θυμό τους


Φυσικά και δεν είναι δυνατόν το παιδί σας να μην θυμώνει, να μην νευριάζει ή μην ενοχλείται. Το ζήτημα είναι πώς θα μάθει να εκφράζει με πιο εποικοδομητικό τρόπο αυτά τα συναισθήματα και πώς να τα διαχειρίζεται σωστά.
Οι ψυχολόγοι  Dr. Scott Turansky και Joanne Miller, στο βιβλίο τους  Home Improvement, The Parenting Book You Can Read to Your Kids, μας λένε 10  απλούς τρόπους για να το κάνουμε.

1. Βοηθήστε το παιδί να αναγνωρίσει το θυμό του 
Τα παιδιά συχνά δεν αναγνωρίζουν το θυμό. Στην πραγματικότητα αντιδρούν αντανακλαστικά, χωρίς να καταλαβαίνουν τι συμβαίνει. Όταν τους πούμε τώρα θύμωσες πιθανόν και να μην καταλάβουν πως ακριβώς νιώθουν. Βοηθήστε το παιδί εξηγώντας του ότι θυμός είναι ένα συναίσθημα που από μόνο του δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό. Ο τρόπος που το εκφράζει κάποιος κάνει την διαφορά. Θέστε λοιπόν τα όρια : (π.χ. μπορώ να φωνάζω αλλά όχι να χτυπώ) και προτρέψτε το να διαλέξει άλλους τρόπους έκφρασης όχι τόσο επιθετικούς. (ζωγραφική, δυνατή μουσική και χορός, κουβέντα με έναν φίλο, βόλτα με το ποδήλατο, κ.λ.π). Επίσης εξηγήστε του πως αν καταφέρει να ελέγχει τον θυμό του, μπορεί να είναι κερδισμένος καθώς θα μπορεί να συζητά και να αναζητά συμβιβαστικές λύσεις σε όσα επιθυμεί. 
2. Μάθετε το να αναγνωρίζει τα σημάδια  
Εξηγήστε του ότι υπάρχουν σημάδια που μας προειδοποιούν όταν θυμώνουμε και ότι αν τα «ακούσουμε» θα μας βοηθήσουν να ελέγξουμε τον θυμό μας. Βοηθήστε το παιδί σας να αναγνωρίσει αυτά τα σημάδια, όπως όταν υψώνεται ο τόνος της φωνής του, τα μάγουλά του είναι ξαναμμένα, σφίγγει τις γροθιές του, η καρδιά του χτυπάει δυνατά, το στόμα του στεγνώνει και η αναπνοή του γίνεται πιο γρήγορη. 

3. Κάνετε ένα βήμα πίσω 
Ο πιο υγιής τρόπος αντιμετώπισης μιας έκρηξης θυμού, είναι η υποχώρηση από μέρους σας. Στο πρώτο τουλάχιστον στάδιο. Αν το αφήσετε μόνο του για δέκα λεπτά στο χρόνο αυτό θα μπορέσει να σκεφτεί ξανά την όλη κατάσταση καθώς και τους λόγους που την προκάλεσαν. Επιπροσθέτως με τη δική μας υποχώρηση δε θα του δώσουμε την ευκαιρία να κλιμακώσει το θυμό του και να γίνει ακόμη πιο έντονος. 
4. Αποστασιοποιηθείτε 
Μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που καλείται να διαχειριστεί ένας γονιός είναι όταν ο θυμός του παιδιού τους κατευθύνεται πάνω του. Αν δεν είστε προσεκτικοί, θα συνειδητοποιήσετε ότι ο θυμός του μικρού σας πυροδοτεί συναισθήματα που ποτέ δεν είχατε συνειδητοποιήσει ότι θα υπήρχαν μέσα σας. Το καλύτερο είναι να θέσετε από την αρχή τον εξής κανόνα: «στο σπίτι λύνουμε τα προβλήματα όταν είμαστε ήρεμοι και έχουμε τον έλεγχο». Στη συνέχεια παραμείνετε πιστοί στον κανόνα. Για παράδειγμα αν το παιδί είναι θυμωμένο και απαιτεί μια γρήγορη λύση, πείτε του ότι θα το συζητήσετε μετά. Όσο και αν φωνάζει, προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμοι και να μην του δίνετε σημασία μέχρι να σταματήσει. Έτσι θα καταλάβει ότι μόνο όταν ηρεμήσει και έχει τον έλεγχο θα μπορεί να συζητήσει για το πρόβλημά του. 
5. Διδάξτε του στρατηγικές ελέγχου του θυμού 
Μια αποτελεσματική στρατηγική που βοηθάει τα παιδιά να ελέγξουν το θυμό τους ονομάζεται «3+10». Πώς θα τη χρησιμοποιήσει το παιδί σας; Πείτε του ότι όταν νιώσει τα σημάδια του θυμού στο σώμα του τα οποία το προειδοποιούν ότι θα χάσει τον έλεγχο πρέπει να κάνει δύο πράγματα. Αρχικά να πάρει 3 βαθιές ανάσες και στη συνέχεια να μετρήσει αργά από μέσα του μέχρι το 10. Αυτή η τεχνική θα το βοηθήσει να ηρεμήσει. 
6. Μην παραβλέπετε τα συναισθήματα του 
Συχνά οι γονείς παραβλέπουν τα συναισθήματα των παιδιών τους επειδή θεωρούν ότι είναι Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι τα συναισθήματα αυτά υποχωρούν όταν απλώς τα αγνοούμε. Μην βάζετε ως προτεραιότητα στην σκέψη σας και στην συμπεριφορά σας, «τι θα πει ο κόσμος», «τι θα σκέφτονται για μας» κ.α. Οι σκέψεις αυτές απλά θα σας φέρουν σε απόγνωση, σε θυμό και σε αδιέξοδο σε σχέση με το θυμωμένο παιδί. Προσανατολιστείτε αποκλειστικά στο παιδί και σκεφτείτε τι του συμβαίνει, τι σκέφτεται , τι νιώθει. 
7. Μην παίρνετε το θυμό του προσωπικά 

Οι φράσεις όπως: «σε μισώ…» , «είσαι κακή μαμά…», είναι πολύ συνηθισμένες για ένα θυμωμένο παιδί. Σε αυτές τις περιπτώσεις απλά αγνοήστε και κάντε κάτι άλλο ή εγκαταλείψετε το χώρο που βρίσκεται το παιδί επιβλέποντας το. 


8. Δείξτε υπομονή 

Δεν είναι καθόλου εύκολο να μάθετε νέες στρατηγικές διαχείρισης του θυμού σε ένα παιδί, ειδικά αν έχει μάθει να εκφράζεται με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Έρευνες έχουν δείξει ότι η μάθηση μιας νέας συμπεριφοράς απαιτεί τουλάχιστον 21 ημέρες επανάληψης. Συνεπώς επιλέξτε μια στρατηγική, η οποία θεωρείτε ότι ταιριάζει περισσότερο στο παιδί σας και εξασκήστε την καθημερινά τουλάχιστον για το διάστημα των 21 ημερών. 
9.  Αποφύγετε την βία 

 Σωματική ή λεκτική, είναι εξίσου καταστροφική. Να θυμάστε ότι η βία φέρνει βία, και κάθε φορά που προσβάλετε και τιμωρείτε με τρόπο που κακοποιεί συναισθηματικά, το παιδί ουσιαστικά του «διδάσκετε» τρόπους εξουσίας, τους οποίους αργά ή γρήγορα θα προσπαθήσει να φτάσει και να ξεπεράσει. 
10. Διατηρήστε τον αυτοέλεγχο σας 
Σε σχέση με τον δικό σας θυμό και την επιθετικότητα. Θυμηθείτε πως δεν πρόκειται για αγώνα εξουσίας αλλά για εκπαίδευση παιδιού.

πηγή 

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Το παιχνίδι των 20 ερωτήσεων

Το παιχνίδι που διαβάζει τη σκέψη σας!

Βάλτε στο μυαλό σας ένα ζώο, φυτό, ορυκτό, αντικείμενο ή κάτι που το γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος. 
Δεν πρέπει να είναι ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, πράγμα ή μέρος που γνωρίζετε μόνο εσείς.
Στη συνέχεια απαντήστε στις ερωτήσεις επιλέγοντας την απάντηση που ταιριάζει περισσότερο. Το παιχνίδι θα προσπαθήσει να βρει αυτό που σκεφτήκατε μέσα σε 20 ερωτήσεις.




Μπορεί να βρει τη λέξη νωρίτερα ή αν του βάλετε κάτι δύσκολο να ξεπεράσει τις 20 ερωτήσεις...ακόμα και να εγκαταλείψει την προσπάθεια!
Προσπαθήστε, όμως, να απαντάτε όσο το δυνατόν με μεγαλύτερη ακρίβεια. 
Για να ξεκινήσετε το παιχνίδι πατήστε ΕΔΩ .
Μόλις μεταφερθείτε στη σελίδα, επιλέξτε "Σκεφτείτε στα Ελληνικά" για να ξεκινήσετε!

Γιατί γιορτάζουμε την Τσικνοπέμπτη;

Τι το ιδιαίτερο έχει αυτή η μέρα;



«Ότι τσικνίζει, να…γυρίζει», αυτό είναι το μότο της ημέρας, η οποία απαιτεί κρέας, κρέας και ακόμα περισσότερο κρέας. Το αλκοόλ ρέει άφθονο (για να γλιστράει το κρεατάκι εξάλλου) και η διασκέδαση (ασχέτως κρίσης για τους περισσότερους) είναι must.
Η Τσικνοπέμπτη αποτελεί (αν και πρόκειται για αυθαίρετο συμπέρασμα) την ημέρα που μισούν οι …χορτοφάγοι. Ωστόσο, εκτός από το γεγονός, ότι αφού υπάρχει φαγητό, ποτό και διασκέδαση είμαστε καλυμμένοι, μήπως πρέπει να μάθουμε (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι) γιατί γιορτάζουμε την Τσικνοπέμπτη; 
 
Τι το ιδιαίτερο έχει αυτή η μέρα τελικά;

  1. Η Τσικνοπέμπτη είναι μια ετήσια ως γνωστόν τελετή, που η ιστορία της χάνεται στους αιώνες. Σήμερα, έχει καθιερωθεί ως η ημέρα που τρώμε κρέας.
  2. Γιορτάζεται 11 ημέρες πριν την Καθαρά ∆ευτέρα, την Πέμπτη της 2ης εβδομάδας της Αποκριάς, γνωστή και ως Κρεατινή. Οι άλλες εβδομάδες είναι η Προφωνή και η εβδομάδα της Τυροφάγου.
  3. Το όνομά της (φυσικά) προέρχεται από τις λέξεις «τσίκνα», η μυρωδιά δηλαδή του καμένου ψημένου κρέατος και την ημέρα Πέμπτη.
  4. Για τους Ελληνορθόδοξους προμηνύει την έναρξη της Σαρακοστής. Της σαρανταήμερης περιόδου νηστείας πριν από το Πάσχα.
  5. Βέβαια, παρόμοιες γιορτές με την Τσικνοπέμπτη έχουν ακόμα οι Γερμανοί, την «Weiberfastnacht» και οι Γάλλοι, την «Mardi Gras», δηλαδή τη «Λιπαρή Τρίτη», η οποία ωστόσο αντιστοιχεί στην Ορθόδοξη Καθαρά Δευτέρα. Η «Mardi Gras» γιορτάζεται με ιδιαίτερη χλιδή και σε παλιές γαλλόφωνες περιοχές, όπως είναι η Νέα Ορλεάνη.

Γρίπη Η1Ν1


Εμβολιασμούς και τήρηση κανόνων υγιεινής συστήνει το ΚΕΕΛΠΝΟ


Τους 43 έφτασαν οι νεκροί από την εξάπλωση της γρίπης Η1Ν1 στην Ελλάδα, ενώ 61 άνθρωποι νοσηλεύονταν σε σοβαρή κατάσταση σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας των κρατικών και ιδιωτικών νοσοκομείων, ανεβάζοντας τον αριθμό όσων έχουν νοσηλευθεί σε ΜΕΘ στους 156 συνολικά. 
Τα 10 νέα περιστατικά ανθρώπων που παρουσίασαν επιπλοκές και βαριά συμπτώματα γρίπης και κρίθηκε αναγκαία η εισαγωγή τους σε ΜΕΘ, μόλις σε ένα 24ωρο, αποδεικνύουν την επικινδυνότητα του ιού. 
Οι ειδικοί επιστήμονες του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) τονίζουν την αναγκαιότητα του εμβολιασμού, έστω και τώρα, ανθρώπων που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου (υπερήλικες, χρονίως πάσχοντες, παχύσαρκοι κ.ά.), καθώς όπως έχει αποδειχθεί τα θανατηφόρα κρούσματα και οι εισαγωγές σε ΜΕΘ, αφορούν κυρίως ανθρώπους που στην πλειονότητά τους δεν είχαν εμβολιαστεί. 
Τα εμβόλια έχουν εξαντληθεί από τα ράφια των φαρμακείων, υπάρχουν όμως ακόμα παρτίδες στα δημόσια νοσοκομεία και στις διευθύνσεις Υγείας των Περιφερειών με την κυβέρνηση να αναζητά τρόπους για να τα διαθέσει. 
Επίσης, οι ειδικοί συμβουλεύουν τις ίδιες ομάδες ασθενών να λάβουν αντιική αγωγή με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων, αλλά και στην τήρηση βασικών κανόνων υγιεινής όπως το καλό πλύσιμο των χεριών. 
Όπως φαίνεται από τις αναλύσεις, ο βασικός ύποπτος είναι ο ιός Η1Ν1, εξαιτίας του οποίου το 2009 σήμανε υγειονομικός συναγερμός για την επιδημία που προκάλεσε. Είναι ενδεικτικό ότι το 86,7% των πολιτών που ασθένησαν βαριά είχαν μολυνθεί από τον συγκεκριμένο ιό. 
πηγή 

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

Μνημονικές τεχνικές για να βοηθήσετε τα παιδιά να θυμούνται τα μαθήματα


Οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι γονείς καλό είναι να χρησιμοποιούν διάφορους έξυπνους τρόπους, που βοηθούν τα παιδιά να θυμούνται ονόματα και άλλα δύσκολα στοιχεία των μαθημάτων.  
Ακροστιχίδα: Φτιάξτε ακροστοιχίδες με τα αρχικά ονομάτων ή λέξεων που πρέπει να μάθουν τα παιδιά.π.χ. Ποιοί είναι οι 3 μεγαλύτεροι τραγικοί ποιητές: 
Α-ισχύλος 
Σ-οφοκλής 
Ε-υρυπίδης 
Δημιουργείται η λέξη ΑΣΕ!! 

Άλλο παράδειγμα: Ποιές είναι οι πρωτεύουσες των 4 νομών της Κρήτης: 
Χ-ανιά 
Α-γιος Νικόλαος 
Ρ- Ρέθυμνο 
Η- ράκλειο 
Δημιουργείται η λέξη ΧΑΡΗ 
Ρίμα: Διδάξτε στα παιδιά με την βοήθεια της ομοικαταληξίας, κάτι δύσκολο από το μάθημα.π.χ. «Το χίλια τετρακόσια πενήντα τρίαη Κωνσταντινούπολη κατακτήθηκε από την Τουρκία» 
Αστείες συσχετίσεις: Για να διδάξετε δύσκολες λέξεις ή ονόματα μπορείτε να βρείτε με τι μοιάζουν οι λέξεις. Για παράδειγμα για να θυμούνται τα παιδιά το όνομα Αδαμάντιος Κοραής, πείτε τους ότι μοιάζει με διαμάτι και κοράκι!Για να θυμούνται τα παιδιά τους Ιδρυτες της Φιλικής Εταιρείας, πείτε «Ξανθό τσακάλι με σκουφί» (Ξάνθος, Τσακάλωφ, Σκουφάς). 
Νοερές εικόνες: Η μέθοδος μετατρέπει μια πληροφορία σε οπτική εικόνα και συμβάλλει πολύ στην απομνημόνευση.π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας: Bάλτε τα παιδιά να φανταστούν το σκηνικό της ελληνικής επανάστασης ή της μάχης των Θεμοπυλών. Δώστε τα απαραίτητα στοιχεία ακόμα και ήχους για να μπουν στο κλίμα!Μπορεί επίσης να εφασμοστεί για κάποιο λογοτεχνικό κείμενο και στα Ομηρικά Έπη. 
Συμπλήρωση κενών με λέξεις-κλειδιά: Φτιάξτε ένα διάγραμμα αφήνοντας κενά τα οποία πρέπει να συμπληρώσουν οι μαθητές. Αυτό μπορεί να γίνει με την μορφή κειμένου με κενά, ακροστοιχίδας, βάζοντας τα αρχικά γράμματα και δίνοντας τον ορισμό ή σταυρόλεξου. 
Τίτλοι ανά παράγραφο: Βοηθά στο να ξέρουν οι μαθητές τι λέει η κάθε παράγραφος. Χρησιμοποιήστε λέξεις όπως: ποιος, τι, πότε, πού και γιατί, όποτε ταιριάζει. 
Λέξεις- Κλειδιά: Μαζί με τους μαθητές, βρείτε και υπογραμμίστε λέξεις-κλειδιά του μαθήματος. Μια διαδικασία που βοηθά τα παιδιά να προσέχουν την ώρα του μαθήματος, να θυμούνται τα κύρια στοιχεία του μαθήματος, να διαβάζουν πιο γρήγορα στο σπίτι και να μπορούν να κάνουν γρήγορη επανάληψη κοιτώντας τα υπογραμμισμένα σημεία. 
Περίληψη: Βάλτε τα παιδιά να γράψουν την περίληψη του μαθήματος. Αυτό μπορεί πολύ εύκολα να γίνει στο μάθημα της ιστορίας ή σε κάποιο λογοτεχνικό κείμενο. 
Ρυθμός: Χτυπάμε παλαμάκια για να πούμε κάτι ρυθμικά. π.χ. την προπαίδειαΜπορούμε επίσης να χτυπάμε παλαμάκια στην πρόσθεση και την αφαίρεση της α” δημοτικού. π.χ. Ρωτάτε πόσο κάνει 1+ 1, χτυπάτε 2 παλαμάκια για απάντηση. Τα παιδιά ακούνε την ερώτηση, ακούνε και τα παλαμάκια και απαντούν. 
Τραγούδι: Φτιάχνετε μαζί με τα παιδιά μια μελωδία για την απομνημόνευση της αλφαβήτας και της προπαίδειας και την απομνημόνευση λιστών όπως οι νομοί της Ελλάδας, τα ποτάμια μιας περιοχής ή τα στοιχεία του περιοδικού πίνακα στη χημεία.  
Σοφία Τσιντσικλόγλου , Ειδική Παιδαγωγός 
paidagwgos.blogspot.gr 

πηγή

Αποκριάτικες χειροποίητες μάσκες


Αποκριάτικη μάσκα λιοντάρι




Αποκριάτικη μάσκα panda





Αποκριάτικες στολές

Αποκριάτικη στολή μακαρονάδα



Υλικά  
κόκκινη μπλούζα, κόκκινο παντελόνι,
κόκκινες σάλτσες, κόκκινα παπούτσια,
κόκκινο καπέλο, άσπρο χοντρό κορδόνι 
Στάδια κατασκευής 
Φορέστε μια κόκκινη φόρμα ή κόκκινο παντελόνι με κόκκινη μπλούζα, κόκκινες κάλτσες και κόκκινα παπούτσια. Τώρα είστε… η σάλτσα ντομάτα! Κολλήστε σε ένα κόκκινο καπέλο άσπρο χοντρό κορδόνι για μαλλιά (σαν αυτό που έχουν οι σφουγκαρίστρες) και ράψτε στο παντελόνι και στη μπλούζα σας κομμάτια από το ίδιο κορδόνι, για μακαρόνια.

Αποκριάτικα καπέλα

Αποκριάτικο καπέλο από χωνί



Υλικά κατασκευής 
χωνιά μεγάλα, ακρυλικά, πινέλα, λαστιχάκι, σύρμα πίπας 
Στάδια κατασκευής 
Διάλεξε 2 χωνιά (τα χρησιμοποιούμε για το λάδι) σε διαφορετικά μεγέθη, το ένα πολύ μεγάλο και το άλλο πολύ μικρό.
Με τα ακρυλικά κάνε σε κάθε χωνί διάφορα σχέδια. Μόλις στεγνώσουν βάλε το μικρό χωνί πάνω στο μεγάλο, στερέωσέ τα με ένα λαστιχάκι (συνήθως τα χωνιά έχουν από ένα κρεμασταράκι) και φόρεσέ το για καπέλο. Μπορείς να κάνεις και ένα λουλούδι λυγίζοντας σύρμα πίπας και να το φορέσεις στο καπέλο σου!

Παιδικό ραδιόφωνο στο διαδίκτυο


"I feel kid"




Με σύνθημα “ελάτε να ακούσουμε αυτό που θέλουν τα παιδιά”, ο παιδικός ραδιοφωνικός σταθμός iFeelKid παρουσίασε το νέο του πρόγραμμα, τους συνεργάτες και τις δράσεις του. 

Καλλιτέχνες, δημοσιογράφοι, ραδιοφωνικοί παραγωγοί και πάνω απ' όλα γονείς, ένωσαν τις δυνάμεις τους, για να δημιουργήσουν ένα ραδιόφωνο που εκπέμπει από το Ίντερνετ και καλύπτει πλήρως όσα θέλουν οι γονείς να ακούσουν, αλλά και τα παιδιά, όπως επισήμανε σε σημερινή παρουσίαση στον “Ιανό” ο διευθυντής του iFeelKid, Κωνσταντίνος Ρόμπορας. Και τόνισε: “Είναι ένα παιδικό ραδιόφωνο με όραμα, ποιότητα και στόχους. Ένα παιδικό ραδιόφωνο με μουσική, παραμύθια, ψυχαγωγία και ενημέρωση”.

Εκπομπή στον ifeelkid αναλαμβάνουν η Ράνια Θρασκιά, η οποία θα καλεί εξειδικευμένους καλεσμένους και θα συζητούν διάφορα θέματα, από ψυχολογία έως και ιατρική, όπως είπε η ίδια, αλλά με κατανοητό τρόπο «Αυστηρώς Κατάλληλο» και για τα παιδιά, όπως θα είναι ο τίτλος. 

Η ηθοποιός Χριστίνα Αλεξανιάν, όπως είπε θα κάνει ειδική εκπομπή με τίτλο ''Γύρω γύρω μες στην πόλη" για το παιδικό θέατρο και τις παραστάσεις που μπορούν να δουν τα παιδιά, ενώ, συνομιλώντας με τους καλεσμένους, θα δίνει μία συνολικότερη εικόνα της παράστασης. 

Εκπομπές θα κάνουν, επίσης, η Ναταλία Δραγούμη, η Νόνη Δούνια και ο Γιώργος Χρανιώτης, οι οποίοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι με την ιδέα του παιδικού ραδιοφώνου. Eκπομπή θα έχει και η ηθοποιός Τζένη Μπότση. 

Ο iFeelKid είναι ένα παιδικό ραδιόφωνο, με non stop μουσική και παιδικά παραμύθια, καθημερινό πρόγραμμα με ζώνες προσαρμοσμένες στην τυπική ημερήσια παιδική διαβίωση, παραμύθια για παιδιά από 3-10 ετών, παιχνίδια γνώσεων και περιπέτειας ζωντανές ραδιοφωνικές εκπομπές για παιδιά και γονείς και αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες με συμμετοχή όλης της οικογένειας. 

Επίσης, ο iFeelKid έχει παρουσιάσεις παιδικών βιβλίων θεατρικές παραστάσεις ή θα δούμε, πολιτιστικές εκδηλώσεις, προτάσεις για ταξίδια και διακοπές σε προορισμούς με υποδομές για παιδικές δραστηριότητες καθώς και διαγωνισμούς και κληρώσεις δώρων για βιβλία, θεάματα, δραστηριότητες, και προσφορές για ταξιδιωτικούς προορισμούς.

Για να μεταφερθείτε στο ραδιόφωνο πατήστε ΕΔΩ

πηγή 

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Αλτρουισμός

Το μεγαλύτερο δώρο είναι ένα κομμάτι από τον εαυτό μας!




Τι είναι ο αλτρουισμός; 
αλτρουισμός < γαλλική altruisme < λατινική alter (= άλλος) 

Αλτρουισμός είναι να νοιάζεσαι και να ενδιαφέρεσαι για τους άλλους χωρίς να ζητάς ανταλλάγματα. Είναι το αντίθετο του εγωισμού. 
Αλτρουιστής είναι αυτός που βάζει το συμφέρον των άλλων πάνω από το δικό του και δείχνει ανθρωπιά και αλληλεγγύη χωρίς να έχει να κερδίσει κάτι. 
Δεν είναι απαραίτητο να σώσoυμε ολόκληρο τον κόσμο για να είμαστε αλτρουιστές. Αλτρουισμό μπορούμε να εκδηλώσουμε σε μικρές και απλές καθημερινές μας στιγμές.
Στο διπλανό μας, στο συμμαθητή μας, στο γείτονά μας....και σε όποιον χρειάζεται βοήθεια. 


Το βίντεο από τη Ρωσία που έκανε όλο τον κόσμο να δακρύσει 


Τρία εκατομμύρια επισκέψεις από τις δύο πρώτες ημέρες συγκέντρωσε το πεντάλεπτο βίντεο «Positive compilation of Russian dash cams» («Θετική συλλογή από ρωσικές κάμερες») που ανέβηκε στο YouTube και το οποίο περιλαμβάνει στιγμιότυπα που έχουν τραβηχτεί από κάμερες αυτοκινήτων. Αυτή η συλλογή βίντεο, όπου εικονίζονται Ρώσοι που πραγματοποιούν καλές πράξεις, έκανε πολλούς ανθρώπους να αναθεωρήσουν τις αντιλήψεις τους για τη Ρωσία. Στα σχόλια που έχουν αναρτηθεί για το βίντεο, υπάρχουν άνθρωποι που παραδέχονται ότι έκλαψαν την ώρα που το έβλεπαν και πως οι σκηνές αυτές αποκατέστησαν την πίστη τους, ότι υπάρχει ανθρωπιά.






Σε υψηλές ταχύτητες....

Τα γρηγορότερα ζώα του πλανήτη


Παρακολουθήστε ένα βίντεο με μια λίστα από τα γρηγορότερα ζώα του πλανήτη μαζί με τις τελικές τους ταχύτητες.



Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Πώς γεννιέται ένα βιβλίο;


Από την αρχική ιδέα του συγγραφέα…μέχρι να φτάσει στα χέρια μας!
Οι περισσότεροι από όσους έχουν περάσει καλά με ένα βιβλίο έχουν πιθανότατα αναρωτηθεί πως πραγματικά φτιάχνεται αυτή η κιβωτός ιστοριών και πληροφορίας.  


Το In2life παρακολουθεί όλη την πορεία της δημιουργίας ενός βιβλίου από τη στιγμή που φτάνει στον εκδοτικό οίκο έως τη στιγμή που περιμένει τους αγοραστές στα ράφια του βιβλιοπωλείου. 

Μιλά με ανθρώπους του βιβλίου για το κάθε στάδιο της επεξεργασίας του και κινηματογραφεί τα θεαματικότερα σημεία της δημιουργίας του.  


Μιλά με έναν από τους σημαντικότερους εκδοτικούς οίκους, τις Εκδόσεις Ψυχογιός όπου ο Εμπορικός Διευθυντής κ. Νίκος Ψυχογιός μας ξεναγεί στην περιοχή που δεν φτάνει το μάτι του αναγνώστη. Ο ίδιος εξηγεί με ποιον τρόπο αποφασίζεται ποιο βιβλίο θα εκδοθεί και ποιο όχι, τις διαδοχικές επεξεργασίες κειμένου και πλοκής που υφίσταται η συγγραφική «πρώτη ύλη», την ύψιστης σημασίας δουλειά του επιμελητή, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους καθορίζεται το κόστος ενός αντιτύπου.  

Παγκόσμια ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο


Η Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο (Safer Internet Day) καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της Ευρωπαίας Επιτρόπου Βιβιάν Ρέντινγκ και γιορτάζεται κάθε χρόνο τον Φεβρουάριο.
Η ημέρα αυτή αποτελεί εφαλτήριο ευαισθητοποίησης μικρών και μεγάλων στα θέματα που αφορούν την ασφαλή και ηθικά σωστή χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και όλων των διαδραστικών τεχνολογιών που είναι πια κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται σε ετήσια βάση από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης Insafe στο πλαίσιο του προγράμματος Safer Internet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Για την Ελλάδα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται από τη Δράση Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, που αποτελεί τον Εθνικό Εκπρόσωπο του Δικτύου Insafe.

ΠΗΓΗ 

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Υπερπροστατευτικοί γονείς



10 στοιχεία που δείχνουν ότι το έχεις παρακάνει!

Η υπερπροστασία των γονιών μπορεί να εκδηλωθεί και να εκφραστεί με πολλούς τρόπους. Οι γονείς που ανησυχούν υπερβολικά να μη νιώσει το παιδί τους το αίσθημα της ματαιότητας και της απόρριψης είναι και αυτοί που το κρατούν “δέσμιο” των ανησυχιών τους. 
Είναι σημαντικό το παιδί να εκπαιδεύεται στη ρεαλιστική αντιμετώπιση της ζωής, που λέει ότι η προσπάθεια είναι αυτή που δίνει τις μεγαλύτερες πιθανότητες για να κατακτήσουμε το στόχο μας. Παιδί ελεύθερο και ανεξάρτητο είναι αυτό που θα ξέρει να ανταπεξέλθει στις κυρώσεις που ενδεχομένως θα έχει μια συμπεριφορά του. Η εμπειρία της αποτυχίας βοηθά το παιδί να ωριμάσει και του δίνει κίνητρα για να προσπαθήσει περισσότερο. 
Πότε λοιπόν πρέπει να ανησυχείς ότι ο προστατευτικός κλοιός που φτιάχνεις γύρω από το παιδί σου είναι πολύ σφιχτός; 
1.      Όταν χωρίς το παιδί σου να έχει κάποια πιστοποιημένη δυσκολία μάθησης έχει παραπάνω εκπαιδευτές από ότι πραγματικά χρειάζεται που το βοηθούν στα μαθήματα του σχολείου. 
2.      Όταν φαντασιώνεσαι πως το παιδί σου μπορεί να γίνει επαγγελματίας αθλητής, μουσικός ή οτιδήποτε άλλο έστω και αν κανείς προπονητής ή ειδικός του θέματος δεν έχει προβλέψει κάτι τέτοιο. 
3.      Όταν για ένα διαγώνισμα που θα έχει στο σχολείο το έχεις υποβάλλει σε διάφορα χρονοβόρα τεστ προετοιμασίας στο σπίτι. 
4.      Όταν αφού σε καλέσουν από το σχολείο για την αποβολή που χρέωσαν στο παιδί σου, επειδή έκανε κάτι ανάρμοστο, εσύ φτάσεις με όλα τα μετάλλια και τις καλές κριτικές που έχει πάρει από το νηπιαγωγείο για να τους πείσεις ότι δεν φταίει σε τίποτα. 
5.      Όταν συστηματικά αναλαμβάνεις τις δικές του ευθύνες και λύνεις τα δικά του προβλήματα πχ. ζητάς να δέσει τα παπούτσια του και επειδή αργεί αποτελειώνεις τη δουλειά. 
6.      Όταν είσαι διατεθειμένος να κάνεις ολόκληρο ταξίδι μέχρι το σχολείο για να του δώσεις το βιβλίο που ξέχασε στο σπίτι ώστε να μην το ανακαλύψει ο δάσκαλος του. 
7.      Όταν λύνεις εσύ τις “δύσκολες” ασκήσεις ή είσαι διατεθειμένος και ελαστικός στο να αντιγράψει από το βιβλίο με τις απαντήσεις μόνο και μόνο για να μην εκτεθεί στη δασκάλα του ότι δεν ξέρει. 
8.      Όταν αφού τσακωθεί με κάποιον στο σχολείο, πηγαίνεις να ζητήσεις το λόγο από το άλλο παιδί ή από τους γονείς του παιδιού. 
9.      Όταν παρεμβαίνεις χωρίς να υπάρχει λόγος στο χώρο του και τα πράγματα του με τη δικαιολογία ότι ψάχνεις στοιχεία για να προλάβεις πιθανές “απειλές” που φαντάζεσαι ότι μπορεί να προκύψουν. 
10.  Όταν παρουσιάζεις αναληθή στοιχεία για τα κατορθώματα του παιδιού σου ώστε να ανεβάσεις το “κύρος” και την “αξία” του στους φίλους σου. Ότι και να έχει καταφέρει ένα παιδί είναι σημαντικό έστω και αν στα μάτια μας φαίνεται λίγο και ασήμαντο. 
Oι γονείς πολλές φορές χρεώνονται τις επιτυχίες και αποτυχίες των παιδιών τους ως προσωπικές. Με αυτό το τρόπο ξεκινά ο φαύλος κύκλος: “όσο πιο πολλά πετύχει το παιδί μου τόσο πιο καλός γονιός είμαι εγώ”. Αυτό οδηγεί πολλές φορές σε αδιέξοδα και καλλιεργεί μηχανισμούς ελέγχου και εξουσίας που βαραίνουν την οικογένεια και τη σχέση παιδιού – γονιού. 
Η αυτοπεποίθηση ενός παιδιού ενισχύεται μόνο μέσα από τα βιώματα του και για αυτό είναι πολύτιμο να δείχνουμε υπομονή μέχρι να τα καταφέρει μόνο του. Το μέλλον του βρίσκεται μόνο στα δικά του χέρια.

πηγή 

Η σωστή επιλογή σχολικής τσάντας


Τα παιδιά χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση την σχολική τσάντα μεταφέροντας βιβλία, τετράδια, κασετίνες και οτι άλλο χρειάζονται για το σχολείο. Το βάρος της αυξάνεται εύκολα και θέλει μεγάλη προσοχή στην επιλογή της, γιατί υπάρχει κίνδυνος για σοβαρά προβλήματα στα παιδιά. Υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθούν βλάβες στους μυς και στις αρθρώσεις με πόνους στην πλάτη, στη μέση, στον λαιμό, στους ώμους, στη σπονδυλική στήλη.

Τα προβλήματα

1. Όσο πιο βαριά είναι η σχολική τσάντα, τόσο πιο πολύ κινδυνεύουν να έχουν πόνους στην πλάτη.

2. Η μεταφορά από τα παιδιά βάρους που είναι δυσανάλογο για το σώμα και την ηλικία τους είναι αιτία πόνων και σκολίωσης ή κύφωσης λόγω επιβάρυνσης της σπονδυλικής τους στήλης. Τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν, θα ταλαιπωρούν το παιδί ακόμη κι όταν θα είναι ενήλικος.

3. Οι πόνοι και η σκολίωση της σπονδυλικής στήλης επηρεάζουν τη σωματική διαμόρφωση των παιδιών, που βρίσκονται στην ευαίσθητη περίοδο διάπλασής τους, μειώνουν τις δραστηριότητες και την ποιότητα της ζωής τους.

4. 25% των παιδιών παραπονιούνται για πόνους στην πλάτη τους. 25% των παιδιών μπορεί να μειώνουν τις δραστηριότητές τους λόγω αυτών των πόνων και μέχρι 10% μπορεί να παίρνουν και φάρμακα για να τους αντιμετωπίσουν.

Ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει η σχολική τσάντα

1. Πρέπει να υπάρχουν δύο ιμάντες, φαρδιοί και με βάτες, για τους ώμους και όχι μόνο ένας που περνά διαγώνια μπροστά από το σώμα του παιδιού.

2. Στο πίσω μέρος, η ύπαρξη φαρδιάς βάτας κάνει τις τσάντες να είναι πιο αναπαυτικές και προστατεύει από αιχμηρά αντικείμενα.

3. Ο ιμάντας που περνά από τη μέση του παιδιού επιτρέπει καλύτερη πρόσδεση της τσάντας στο σώμα του και καλύτερη κατανομή του βάρους της.

4. Η ίδια η τσάντα δεν επιτρέπεται να είναι βαριά. Δεν πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του βάρους του παιδιού.

5. Οι σχολικές τσάντες με ρόδες είναι μια πολύ καλή επιλογή, διότι επιτρέπουν στα παιδιά να μην τις φορτώνονται. 
Είναι πολύ σημαντικό να τσεκάρετε κι εσείς καθημερινά, ότι το παιδί σας δεν κουβαλάει καθημερινά μέσα στη σχολική του τσάντα περιττό βάρος. Ειδικά τα μικρότερα παιδιά, που φτιάχνουν την τσάντα τους με τη βοήθειά σας, φροντίστε ώστε να κουβαλούν μαζί τους στο σχολείο μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Εάν έχετε την υποψία ότι το παιδί φορτώνει την τσάντα του άσκοπα, ζητήστε τη γνώμη του δασκάλου για τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια που πρέπει να έχει μαζί του, ανάλογα με το πρόγραμμα της ημέρας. 
Με τα μεγαλύτερα παιδιά, που δεν τους αρέσει να «ψαχουλεύετε» τα πράγματά τους, είναι προτιμότερο, αντί να ελέγχετε τη σάκα τους και να τα εξαγριώσετε, να κάνετε μια σοβαρή συζήτηση μαζί τους για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η «κακοφορεμένη» τσάντα. 

πηγή